COD GALBEN: 05-08-2020 ora 10 Intre 05 august, ora 15:00 – 06 august, ora 02:00 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată in conform textului și hărții; COD GALBEN: 05-08-2020 ora 18 Intre 18:30 si 19:30 se va semnala averse care vor cumula peste 25 l/mp, descărcări electrice, izolat grindină de dimensiuni mici, intensificări de scurtă durată ale vântului in Județul Maramureş;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a desemnat Compania Naţională "Poşta Română" (CNPR) furnizor universal în domeniul serviciilor poştale, începând cu data de 1 ianuarie 2020, timp de patru ani.

"În urma finalizării procedurii de desemnare a furnizorului de serviciu universal derulată în perioada octombrie - decembrie 2019, ANCOM a comunicat CNPR decizia privind desemnarea sa ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale pentru perioada 1 ianuarie 2020 - 31 decembrie 2024. Decizia a fost publicată pe pagina de internet a ANCOM. În calitate de furnizor de serviciul universal, CNPR beneficiază, printre altele, de dreptul de a acţiona în relaţiile internaţionale şi de a încheia acorduri operaţionale, de a utiliza formularele internaţionale specifice, precum şi de dreptul de a aplica tarife speciale pentru toţi utilizatorii şi integratorii în condiţii transparente şi nediscriminatorii, atât cu privire la tarifele propriu-zise, cât şi cu privire la condiţiile asociate acestora. În vederea asigurării accesului utilizatorilor la serviciile din sfera serviciului universal, CNPR are, printre altele, obligaţia de a asigura, în fiecare localitate de pe teritoriul României, cel puţin o colectare de la fiecare punct de acces şi cel puţin o livrare la fiecare adresă indicată, în fiecare zi lucrătoare, minim 5 zile pe săptămână, mai puţin în localităţile aflate în situaţii geografice excepţionale unde frecvenţa de livrare stabilită de ANCOM este mai redusă", se menţionează într-un comunicat de presă al arbitrului pieţei telecom, transmis miercuri AGERPRES.

În acelaşi timp, Autoritatea arată că tarifele practicate de Poşta Română pentru prestarea serviciilor poştale din sfera serviciului universal trebuie să fie accesibile, uniforme, transparente, nediscriminatorii şi fundamentate în funcţie de costuri, avându-se în vedere eficienţa economică, asigurarea dreptului de acces la serviciul universal, precum şi dezvoltarea reţelei poştale publice.

Potrivit ANCOM, serviciile poştale incluse în sfera serviciului universal sunt: colectarea, sortarea, transportul şi livrarea trimiterilor poştale interne şi internaţionale având ca obiect trimiteri de corespondenţă, imprimate şi pachete mici, în greutate de până la două kg (inclusiv); colectarea, sortarea, transportul şi livrarea coletelor poştale interne şi internaţionale, în greutate de până la 10 kg (inclusiv); distribuirea coletelor poştale cu limite de greutate între 10 kg şi la 20 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului României către o adresă aflată pe teritoriul acesteia; serviciul de trimitere recomandată; serviciul de trimitere cu valoare declarată; colectarea, sortarea, transportul şi livrarea cecogramelor interne şi internaţionale şi serviciul de distribuire a taloanelor de plată a drepturilor de protecţie socială şi a documentelor de informare întocmite de Casa Naţională de Pensii Publice la domiciliul beneficiarilor, în situaţia în care aceştia au optat pentru plata în cont curent sau în cont de card, indiferent de numărul de trimiteri poştale care fac obiectul acestui serviciu.

Excepţie de la serviciul universal fac trimiterile poştale în număr mare, astfel cum sunt definite de legislaţia din domeniul serviciilor poştale.

Dreptul de acces la serviciul universal reprezintă dreptul utilizatorilor de a beneficia de furnizarea permanentă a serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal, la un anumit nivel de calitate, în orice punct de pe teritoriul României, la tarife accesibile tuturor utilizatorilor.

În luna septembrie a acestui an, ANCOM a adoptat, în urma unui proces de consultare publică, o nouă procedură de desemnare a furnizorului de serviciu universal. Astfel, actul normativ prevede că orice furnizor de servicii poştale poate fi desemnat furnizor de serviciu universal dacă este autorizat să furnizeze serviciile incluse în sfera serviciului universal şi solicită desemnarea printr-o cerere către Autoritate.

În urma lansării anunţului de intenţie privind desemnarea furnizorului de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale în data de 7 octombrie 2019, a fost înregistrată o singură cerere de desemnare, şi anume din partea CNPR. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Simona Aruştei)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.