Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Mai mult de 60% din cele 84 de companii listate la Bursa de Valori Bucureşti nu oferă informaţii suficiente investitorilor despre performanţa lor economică, socială şi de mediu, conform unei analize realizate de o companie independentă de consultanţă în raportarea non-financiară şi de sustenabilitate.

Analiza s-a realizat pe baza informaţiilor publice cuprinse în raportul administratorilor, raportul non-financiar / declaraţia non-financiară sau alte documente similare aferente exerciţiului financiar 2018.

"Problema lichidităţii cu care se confruntă piaţa de capital din România este întreţinută şi de un nivel insuficient de transparenţă a companiilor listate. Acestea trebuie să comunice pe de o parte mai mult şi mai des informaţii care ar putea fi de interes pentru investitori, iar pe cealaltă parte să îmbunătăţească nivelul de calitate al raportărilor anualei, se arată în analiza Innova Project Consulting.

Potrivit sursei citate, realizarea de raportări non-financiare care să furnizeze investitorilor, dar şi altor părţi interesate, informaţii cât mai complete şi relevante despre întreaga performanţă a companiei, stabilită ca şi obligaţie pentru unele dintre companiile listate, " încă nu a ajuns la un nivel de calitate suficient de mare".

De asemenea, multe dintre companiile care au publicat astfel de raportări nu răspund încă în totalitate la cerinţele actului normativ (Ordinul MFP Nr. 1938/2016), având în vedere că nu prezintă procesul prin care s-au identificat informaţiile non-financiare considerate relevante, nu oferă o cheie de citire a performanţei companiei prin includerea unor indicatorii sau nu descriu modul în care sunt gestionate aspectele non-financiare.

"Din păcate, acest lucru nu încurajează şi restul companiilor care nu sunt obligate să publice o raportare non-financiară, cu toate că beneficiile sunt foarte mari. Acestea aleg fie să introducă în Raportul Administratorilor un minim de informaţii sociale şi de mediu, dar care nu furnizează o imagine de ansamblu, fie nu comunică niciun fel de informaţie non-financiară", se spune în comunicat.

Potrivit sursei citate, la nivel internaţional, există dovezi din ce în ce mai mari că emitenţii care publică informaţii de calitate privind performanţa economică, socială şi de mediu, cunoscute şi ca informaţii ESG (Environment, Social and Governance) sunt mai capabile să atragă şi să păstreze investitori pe termen lung.

Conform studiului Global Survey of Individual Investors din 2018 realizat de Natixis Investment Managers, 73% dintre investitori sunt mai predispuşi să investească într-o companie care îşi îmbunătăţeşte performanţa de mediu prin reducerea amprentei de carbon, iar 56% dintre investitori consideră că o companie care prezintă o integritate mai mare în practicile sale de afaceri, va fi mai performantă decât companiile concurente.

În România, din companiile listate obligate să raporteze, 24 au publicat informaţii non-financiare prin una din cele doua modalităţii de raportare prevăzute de Ordinul MFP Nr. 1938/2016 (Raport Non-financiar separat sau Declaraţie Non-financiară inclusă în Raportul Administratorilor), din care doar 9 utilizând un standard internaţional de raportare, 7 companii au publicat o serie de informaţii non-financiare în mod dispersat în Raportul Administratorilor, în timp ce o companie nu a publicat astfel de informaţii.

Pe lângă obligativitatea raportării acestor informaţii non-financiare, companiile, în special cele listate, trebuie să conştientizeze beneficiile pe care le pot avea, cum ar fi întărirea capacităţii companiei de a atrage noi investitori, prin furnizarea unor informaţii care explică dezvoltarea sustenabilă a companiei pe termen lung. AGERPRES/(AS - autor: George Bănciulea, editor: Mariana Nica, editor online: Anda Badea)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.