COD GALBEN: 11-12-2019 ora 13 Intre 12 decembrie, ora 02 - 14 decembrie, ora 10 Fenomene vizate se va semnala 12 decembrie, ora 02 - 14 decembrie, ora 10 Fenomene vizate COD GALBEN: 12-12-2019 ora 13 Intre 13:40 si 17:00 se va semnala intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 55-65 km/h in Județul Caraş-Severin;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Falimentul Thomas Cook generează îngrijorări în rândul clienţilor touroperatorului britanic, însă un număr mare dintre aceştia ar trebui să fie protejaţi graţie unei directive europene, transmite AFP.

Între timp, la Bucureşti, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) analizează dacă există şi turişti români printre cei afectaţi de această situaţie.

În Marea Britanie, în pofida Brexitului care ar urma să aibă loc în aproximativ o lună, această directivă se aplică sub numele garanţiei ATOL (Air Travel Trust Fund) care intră în funcţiune odată cu falimentul Thomas Cook şi cu repatrierea a 150.000 de turişti britanici de către Autoritatea aeronautică civilă din Marea Britanie (CAA), transmite AFP.

Acest sistem este gestionat de CAA şi se aplică pentru turiştii care au cumpărat un sejur turistic, inclusiv zborurile cu avionul şi şederea la hotel. Turiştii aflaţi deja în vacanţă îşi vor putea termina sejurul şi apoi să se întoarcă normal acasă, prin intermediul altor companii. Cei care nu au plecat încă în vacanţă vor beneficia de o rambursare sau de o altă ofertă de vacanţă.

"Sute de mii de turişti vor fi îngrijoraţi însă vestea bună este că graţie protecţiei oferite de ATOL ei vor fi aduşi acasă fără cheltuieli suplimentare", a explicat asociaţia pentru protecţia consumatorilor Which.

Ministerul britanic al Transporturilor a evaluat costul operaţiunilor de repatriere a turiştilor britanici la aproximativ 100 milioane de lire sterline (113 milioane euro).

În schimb, garanţia ATOL nu acoperă cheltuielile conexe şi nici achiziţionarea doar a biletelor de avion. Călătorii care şi-au cumpărat doar bilete de avion de la Thomas Cook nu vor fi acoperiţi de ATOL dar pot să se îndrepte spre furnizorii de cărţi de credit sau asigurători pentru a obţine o rambursare.

Autorităţile de pe Downing Street a subliniat însă că având în vedere circumstanţele, călătorii care urmau să se întoarcă în Marea Britanie vor fi repatriaţi fără cheltuieli suplimentare, indiferent de naţionalitatea lor sau dacă sunt sau nu protejaţi de ATOL.

Introdusă în 1973, garanţia ATOL protejează aproximativ 20 de milioane de turişti britanici în fiecare an. Acest fond de protecţie este finanţat printr-un comision de 2,50 lire sterline perceput pentru fiecare voiaj.

Această garanţie a mai fost utilizată în urmă cu doi ani cu prilejul falimentului companiei aeriene Monarch, însă de data aceasta amploarea operaţiunilor de repatriere va fi mult mai mare.

Directiva europeană privind călătoriile turistice (Package travel directive) se aplică şi celorlalte state din UE care vor beneficia de garanţii sau fonduri de rambursare locale.

În România, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) a cerut o informare tuturor membrilor săi, pentru a stabili cu exactitate dacă există vreun turist român afectat de această situaţie, a declarat luni, pentru AGERPRES, Nicolae Demetriade, preşedintele asociaţiei. "Răspunsurile vor veni probabil mâine (marţi, n.r.)", a adăugat el.

Totodată, Cristian Burcea, preşedintele touroperatorului Paralela 45, a afirmat, pentru AGERPRES, că Thomas Cook nu este prezent pe piaţa românească, prin urmare nu crede că există vreun turist român afectat.

"Agenţiile din România nu prea vând Thomas Cook. Nu se lucrează de principiu cu Thomas Cook, ca şi agenţie. Însă, pentru că au sistem de rezervare online, e posibil ca cineva dintre cei 2.500 de agenţi să fi vândut, dar în general nu cred că este cineva afectat. Nu sunt prezenţi în România, nu au reprezentanţă, nu fac promovare. Niciun turist nu aduc în România. Deci la noi nu sunt probleme", a arătat Burcea.

Cu privire la cauzele falimentului, el a indicat costurile mari ale Thomas Cook.

"Se pare că au fost costurile foarte mari. Ei sunt dintre cei tradiţionalişti, care merg pe sute de mii de agenţii şi evident că trebuie să muţi vânzarea pe online, să-ţi faci un mix, cred că de aici vine problema lor financiară", a mai spus oficialul companiei din turism. AGERPRES/ (AS-autori: Constantin Balaban, Florentina Cernat, editor: Andreea Marinescu, editor online: Irina Giurgiu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.