COD GALBEN: 01-06-2025 ora 10 Intre 01 iunie, ora 14 – 01 iunie, ora 20Fenomene vizate se va semnala 01 iunie, ora 14 – 01 iunie, ora 20Fenomene vizate COD GALBEN: 01-06-2025 ora 17 Intre 17:00 si 18:30 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 15...25 l/mp, descărcări electrice, intensificări ale vântului, grindină de dimensiuni mici. in Județul Bihor; COD GALBEN: 01-06-2025 ora 17 Intre 17:00 si 18:30 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 15...25 l/mp, descărcări electrice, intensificări ale vântului, izolat grindină de dimensiuni mici. in Județul Satu Mare;
Vânzările de autovehicule noi, în România, au crescut cu 6,3% în primul trimestru din 2019, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, până la un volum de 38.253 de unităţi, reiese din datele publicate, marţi, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).
În acest context, analiza de piaţă arată că, în continuare, pe plan naţional, vânzările sunt susţinute, în principal, de către persoanele juridice, care acoperă 72% din totalul achiziţiilor de autoturisme realizate în primele trei luni ale lui 2019. Cu toate acestea, se remarcă faptul că numărul de autoturisme achiziţionate de către persoanele fizice în aceste prime trei luni (8.606 unităţi) este cu 2,2% inferior celui din perioada similară a anului trecut (8.799 unităţi).
La nivelul lunii martie 2019, se consemnează un volum al vânzărilor în scădere cu 8,1% faţă de luna similară a anului trecut, impactul decalării cu o lună a Programului "Rabla" fiind, probabil, una dintre explicaţii, precizează APIA. "Cu toate acestea, în primul trimestru al anului 2019 au fost vândute cu 6,3% mai multe autovehicule, pe un volum total de 38.253 unităţi, din care 31.174 autoturisme, în creştere cu 5,6%, respectiv 7.079 vehicule comerciale (în creştere cu 9,5%)", se menţionează în comunicatul citat.
Topul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de către Dacia - cu 9.008 unităţi, urmată de către Volkswagen (3.718) şi Ford (3.449). Totodată, la autoturisme, ierarhia pe mărci are pe primul loc Dacia, cu 8.218 unităţi (26,4% cotă de piaţă, pe un volum în scădere cu 4,3% faţă de 2018), urmată de Volkswagen - cu
3.230 unităţi (10,4% cotă de piaţă), Skoda (2.629 unităţi şi 8,4% din total piaţă), Ford (2.485 unităţi şi 8% cotă de piaţă) şi Renault (2.428 unităţi şi 7,8% cotă de piaţă).
În funcţie de modele, cu cele 2.399 unităţi, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primul trimestru din 2019, urmat de Dacia Duster cu 2.340 unităţi, Dacia Sandero (1.768), Renault Clio (1.452) şi Skoda Octavia (1.072).
Pe tipul de combustibil, primele trei luni ale lui 2019 consemnează un raport favorabil autoturismelor cu motoare pe benzină, care deţin o pondere de 65,8% din total, semnificativ mai mare comparativ cu ponderea pe care o aveau în primele trei luni ale lui 2018, de 54,8%.
În ceea ce priveşte autoturismele ecologice (electrice şi hibride), ponderea acestora continuă să crească, ajungând să deţină, în primele trei luni ale lui 2019, o cotă de piaţă relativ importantă, respectiv 3,1%. Pe categorii, se înregistrează o creştere de 5% la autoturismele electrice 100% şi o scădere de 54,8% la cele plug-in. Pe de altă parte, autoturismele hibride înregistrează un salt de 77,4%.
Cât priveşte culoarea preferată a maşinii, albul şi gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând, în primele trei luni ale acestui an, 27,8%, respectiv 25,3% din totalul preferinţelor, urmate de albastru cu 16,5% şi negru - cu 11,1%.
Raportat la ţara de provenienţă a autoturismelor, analiza APIA arată că România este prima cu 25,8% din total, apoi Germania - cu 21,9%, Cehia (10,9%), Turcia (9,1%) li Spania (7,5%). În acest context, vânzările de autoturisme din producţia autohtonă au scăzut în primul trimestru al anului cu 3,6%, comparativ cu perioada similară din 2018, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creştere de 9,1%.
Conform APIA, în privinţa autoturismelor rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), în primele trei luni ale anului 2019, au fost înmatriculate 110.308 unităţi, cu 8,6% mai puţine decât în 2018, dar şi pe structură de vârstă îmbunătăţită (cele cu vârstă mai mare de 12 ani înregistrând, pe un volum important, o scădere de 14,9%). AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dădârlat)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
< | july 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |