COD GALBEN: 30-03-2020 ora 14 Intre 30 martie, ora 22:00 - 01 aprilie, ora 10:00 se va semnala ninsori moderate cantitativ, strat de zăpadă local consistent, temporar viscol în zona montană înaltă in ninsori moderate cantitativ, strat de zăpadă local consistent, temporar viscol în zona montană înaltă;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Numărul zborurilor întârziate pe aeroporturile din România, în primul trimestru al anului 2019, este cu aproape 70% mai mare decât în 2015, în timp ce procentajul în cazul zborurilor eligibile pentru compensaţii este de aproximativ 80%, potrivit unei analize AirHelp, cea mai mare companie la nivel mondial specializată în drepturile pasagerilor.

Conform sursei citate, în perioada ianuarie-martie 2019, numărul zborurilor anulate sau întârziate a crescut la peste 3.000, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015. Dintre acestea, în 2019, pasagerii a peste 210 zboruri sunt eligibili pentru compensaţii din partea companiilor aeriene, în condiţiile în care cursele fie au fost anulate, fie au ajuns la destinaţie cu o întârziere mai mare de trei ore, fără a avea situaţii de excepţie, precum condiţii meteo nefavorabile, incidente cu drone sau păsări etc. Spre comparaţie, în 2015, doar 120 de zboruri au fost în această situaţie, în România.

De altfel, în primele trei luni ale anului curent, numărul pasagerilor eligibili pentru compensaţii aproape s-a dublat faţă de perioada similară din 2015. Astfel, numărul pasagerilor afectaţi depăşeşte 20.300 în trimestrul I din 2019, raportat la 10.600 de pasageri, în perioada similară din 2015.

În plus, se poate constata că rata punctualităţii curselor a scăzut de la 78,5% la 71,7%, în perioada analizată.

Un alt aspect interesant este faptul că, dacă până anul acesta, cea mai aglomerată zi pe aeroporturile din România era la finalul lunii martie, în 2019 aceasta a fost consemnată în ianuarie.

"Anulările şi întârzierile în România au devenit mai frecvente în ultimii cinci ani. Pentru 2020 ne aşteptăm ca numărul pasagerilor afectaţi să crească. Această situaţie este urmare a faptului, printre altele, că operatorii aerieni duc o luptă, la nivel internaţional, pe vânzarea a cât mai multor locuri în avion. Spre exemplu, sunt companii aeriene care intră pe rute pe care nu le pot deservi din cauza flotei limitate şi a personalului redus. Am observat în 2018 o creştere a numărului de greve ale personalului navigant, lucru nu atât de des întâlnit în trecut", a afirmat Mara Koziarz, purtător de cuvânt al AirHelp. AGERPRES/(AS - autor: Oana Tilică, editor: Andreea Marinescu, editor online: Andreea Lãzãroiu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.