COD PORTOCALIU: 24-05-2025 ora 10 Intre 24 mai, ora 15 – 25 mai, ora 10 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată, cantități însemnate de apă COD GALBEN: 24-05-2025 Intre 08:45 si 13:00 se va semnala Intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 50...60 km/h. in Zona joasă a județului Alba , respectiv zona localităților;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Un număr de 494 de persoane au apelat la Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) în primele trei luni ale anului, în creştere cu 60% faţă de 310 cereri din partea consumatorilor primite în perioada similară a anului trecut, iar 108 de consumatori au găsit o soluţie la problemele pe care le aveau în relaţia cu finanţatorii în primele trei luni, faţă de 74 în perioada similară a lui 2018, conform datelor comunicate de CSALB.

Creşterea cererilor de conciliere ale românilor în relaţia cu finanţatorii este unul dintre motivele pentru care CSALB a decis creşterea numărului total de conciliatori, de la 17 la 21.

"Echipa de conciliatori reprezintă resursa cheie pe care CSALB o poate folosi în sprijinul găsirii unei soluţii alternative la instanţă, care să avantajeze, deopotrivă, consumatorii şi instituţiile financiar-bancare. În plus, creşterea numărului de cereri a făcut necesară luarea deciziei de mărire a echipei de conciliatori. De aceea, întărirea Corpului Conciliatorilor cu patru noi reprezentanţi ne bucură şi ne dă încredere că tot mai mulţi români şi comercianţi vor apela la conciliere pentru a-şi rezolva litigiile. Pe de altă parte, ne aşteptăm ca această creştere a solicitărilor venite dinspre consumatori să fie urmată şi de o creştere a numărului de cereri acceptate de comercianţi", a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.

Din totalul celor 494 de cereri primite în primele trei luni din 2019, 458 adresau diverse speţe în relaţia cu banca, în vreme ce 36 vizau diferite aspecte ale relaţiei consumatorilor cu IFN-urile.

Numărul total de dosare constituite în primul trimestru a ajuns la 147, dintre care 146 au fost formate în relaţia cu băncile, în vreme ce la nivelul IFN-urilor a fost constituit un singur dosar, în intervalul menţionat. Dintre aceste dosare, 65 s-au soluţionat cu înţelegerea părţilor (toate în raport cu băncile), alte 80 de dosare aflându-se în curs de procesare. În doar două dosare părţile nu s-au înţeles. Totodată, 53 de cereri au fost soluţionate amiabil de către comercianţi, după sesizarea CSALB (comercianţii au negociat direct cu consumatorii). În concluzie, de la începutul anului, 108 consumatori s-au împăcat cu băncile, prin intermediul CSALB, faţă de doar 74 în aceeaşi perioadă din 2018.

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înfiinţată în baza Ordonanţei Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, ce transpune la nivel naţional Directiva 2013/11/UE privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE. AGERPRES/ (AS-editor: Constantin Balaban, editor online: Simona Aruştei)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.