COD GALBEN: 18-05-2025 ora 10 Intre 18 mai, ora 12 – 18 mai, ora 21 se va semnala intensificări ale vântului, instabilitate atmosferică temporar accentuată COD PORTOCALIU: 18-05-2025 ora 16 Intre 16:50 si 17:30 se va semnala Grindină de medii dimensiuni, averse torențiale, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului/vijelie. in Județul Caraş-Severin, Zona de munte a județului Timiş, respectiv zona de munte a localităților, Județul Timiş, Județul Hunedoara; COD GALBEN: 18-05-2025 ora 16 Intre 16:50 si 17:50 se va semnala Vijelie, viteza vântului la rafală de 50…60 km/h, local averse și descărcări electrice, izolat grindină. in Județul Prahova, Județul Dâmboviţa; COD PORTOCALIU: 18-05-2025 ora 16 Intre 16:35 si 17:30 se va semnala Grindină de dimensiuni medii, averse torențiale, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului/vijelie. in Județul Caraş-Severin, Județul Timiş; COD GALBEN: 18-05-2025 ora 16 Intre 16:30 si 17:30 se va semnala Vijelie, viteza vântului la rafală de 50…60 km/h, local averse și descărcări electrice, izolat grindină. in Județul Brăila, Județul Buzău; COD GALBEN: 18-05-2025 ora 16 Intre 16:20 si 17:30 se va semnala Vijelie, viteza vântului la rafală de 50…70 km/h, local averse şi descărcări electrice, izolat grindină. in Județul Gorj, Județul Olt, Județul Vâlcea, Județul Dolj, Județul Mehedinţi; COD PORTOCALIU: 18-05-2025 ora 16 Intre 16:10 si 17:15 se va semnala Grindină de medii dimensiuni, averse torențiale, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului/vijelie. in Județul Alba;
Auditul public intern a fost funcţional la aproximativ 70% dintre unităţile administrativ-teritoriale ale căror conducători au calitatea de ordonatori principali de credite, în condiţiile în care veniturile totale ale bugetelor locale au fost, în anul 2017, de circa 63 de miliarde de lei, iar cheltuielile au fost de aproape 61 de miliarde de lei, relevă un raport al Curţii de Conturi.
Potrivit documentului, una dintre principalele concluzii ale raportului este aceea că auditul public intern de la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale nu are capacitatea de a răspunde obiectivelor stabilite prin reglementările legale aplicabile, cauza principală fiind neînţelegerea pe deplin a rolului şi a necesităţii auditului intern ca pârghie eficientă pentru realizarea obiectivelor, evaluarea şi îmbunătăţirea proceselor de management al riscului.
Instituţia a publicat pe site Raportul special privind activitatea structurilor de audit public intern de la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale.
"Plenul Curţii de Conturi a României a aprobat, în baza prevederilor art. 42 alin. 2 din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi, republicată, 'Raportul special privind activitatea structurilor de audit public intern de la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale', întocmit de către Departamentul de metodologie, pregătire profesională, evaluarea activităţii de audit şi control, programare, raportare, sinteze şi IT. Raportul vine în completarea 'Raportului special privind activitatea structurilor de audit public intern de la nivelul administraţiei publice centrale' şi vizează îmbunătăţirea activităţii de audit public intern la nivel local prin anticiparea şi prevenirea erorilor şi a omisiunilor, a fraudei şi a neregulilor într-o fază incipientă, mai rapid decât o poate face auditul public extern ex-post efectuat de către Curtea de Conturi", se spune într-un comunicat al instituţiei, remis vineri AGERPRES.
Totodată, raportul este rezultatul unui proces de analiză şi cuprinde o sinteză a concluziilor desprinse din rapoartele privind realizarea activităţii de audit public intern pe anul 2017 primite de la autorităţile administraţiei publice locale aflate în competenţa de verificare a camerelor de conturi judeţene, inclusiv de la structurile asociative locale care au organizat auditul public intern prin cooperare.
Raportul special cuprinde, de asemenea, o serie de propuneri primite de camerele de conturi în cadrul celor 42 de întâlniri de lucru cu auditorii interni din judeţe, care pot fi luate în considerare şi aplicate în practică de entităţile publice, precum şi de Curtea de Conturi a României, în vederea îmbunătăţirii funcţiei de complementaritate între auditul extern şi auditul intern. AGERPRES/(AS - editor: Oana Tilică, editor online: Gabriela Badea)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | may 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |