Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bursa Română de Afaceri organizează, în data de 15 noiembrie 2018, în parteneriat cu Centrul de Strategii Aplicate, cea de-a treia ediţie a Diplomacy360/ International Business Diplomacy Conference.

În cadrul evenimentului, cei 20 de speakeri invitaţi din ţară şi străinătate vor prezenta modalităţile prin care liderii interesaţi să devină mai competitivi pot împrumuta din tehnicile şi metodele specifice diplomaţiei.

La ediţia din acest an a conferinţei va fi abordat şi subiectul privind modalitatea de transfer a unor competenţe din diplomaţie către alte domenii cum ar fi: cultura, media & jurnalism, business, sport, securitate informatică şi digitală, clima şi administrarea oraşelor.

"Ne propunem să deschidem calea unui dialog la nivel internaţional între experţi din diplomaţie şi din alte sectoare şi paliere ale societăţilor noastre, conectate global", afirmă organizatorii, într-un comunicat remis AGERPRES.

Aceştia semnalează că, în urmă cu doi ani, Harvard Business Review a publicat un articol care susţinea că firmele trebuie să îşi dezvolte propria politică comercială externă pentru a gestiona influenţa incertitudinilor geopolitice ale secolului XXI asupra business-ului.

"De atunci incertitudinile s-au înmulţit. Statele Unite au introdus o serie de taxe vamale la produsele importate din China, iar expresii precum 'război comercial' sunt din ce în ce mai folosite. Toate formele de atacuri cibernetice se intensifică. Tensiunile dintre Rusia şi Occident au crescut. Impactul Brexitului asupra Uniunii Europene rămâne incert. Politica externă a statelor este pusă în aplicare prin acţiuni complexe cu presiuni în zona de business, diplomaţia şi business-ul influenţându-se reciproc din ce în ce mai mult. Firmele mici şi mijlocii nu mai ştiu cum să se integreze în noile lanţuri de business generate de corporaţii şi caută noi modalităţi pentru a crea relaţii sustenabile", se menţionează în comunicat.

Conform sursei citate, alte abordări ale gestionării riscurilor geopolitice, cum ar fi lobby-ul, afacerile publice sau responsabilitatea corporatistă şi socială (CSR), nu încadrează riscul geopolitic printre factorii de bază care pot afecta grav activitatea unei companii, ci se bazează pe managementul companiei să menţină business-ul în parametri, odată ce au fost agreate proiecţiile financiare anuale (bugetul).

Acest gen de abordare nu mai este funcţional în prezent. În contextual actual, riscul geopolitic este la fel de important pentru performanţa unei companii precum condiţiile de piaţă şi cele comerciale. O bancă spaniolă care a luat decizia de a investi în Turcia pe motive de piaţă, fără a lua în calcul analiza de risc geopolitic, a regretat ulterior această decizie. Analiza şi gestionarea riscului geopolitic ar trebui să se afle în prezent în centrul procesului de luare a deciziilor strategice ale companiei, mai ales atunci când este vorba de business internaţional.

"În ultimii ani, anumite modele bazate pe pragmatism şi mecanisme de piaţă agresive au determinat managerii să pună accent din ce în ce mai puternic pe concurenţă şi pe beneficiile financiare pe termen scurt, acestea fiind prezentate acţionarilor ca puncte tari şi motive de a investi în continuare în astfel de modele economice. În căutarea reducerii costurilor, furnizorii sunt schimbaţi frecvent, iar clienţii vechi sunt neglijaţi în căutarea de noi pieţe şi modele economice sofisticate. Dar, în condiţii imprevizibile de piaţă, acest lucru poate creşte riscul afacerii. În cazul în care deciziile trebuie luate în condiţii de incertitudine, având informaţii incomplete sau chiar false, crearea unui sistem - mai specific diplomaţilor decât oamenilor de afaceri - de construire a relaţiilor pe termen lung cu furnizorii, forţa de muncă, guvernele şi clienţii va spori rezistenţa şi capacitatea companiei de a gestiona surprizele neplăcute", se mai arată în comunicat.

Potrivit acestuia, Brexitul se încadrează în această categorie. Multe companii şi-au dorit să îşi mute sediile din Marea Britanie, iar în acelaşi timp numeroase oraşe europene şi-au propus să atragă companiile britanice. Este un pariu unilateral că Marea Britanie va suferi, iar UE va prospera în urma Brexitului.

"Acest lucru este încă incert. Este la fel de posibil ca, după Brexit, atât Marea Britanie, cât şi UE să sufere sau, de ce nu, UE va avea de pierdut, iar Marea Britanie de câştigat. Atât diplomaţii, cât şi companiile vor avea o influenţă semnificativă în această balanţă, iar relaţia diplomat - om de afaceri poate fi mutual benefică şi, în acelaşi timp, poate fi de o importanţă crucială pentru ţara care va organiza mai bine astfel de echipe de lucru. În această stare de nesiguranţă care s-a creat, companiile şi organizaţiile din România ar trebui să colaboreze mai bine cu diplomaţii români & străini, precum şi cu grupuri de influenţă globale în baza unei strategii care să le permită firmelor formarea unor parteneriate internaţionale pe termen lung care să le protejeze împotriva riscurilor şi să le asigure deschiderile potrivite pe diverse pieţe externe", precizează comunicatul.

Programul Business Diplomacy sprijină liderii de business din România şi din regiune să regândească strategiile companiilor pe care le reprezintă, astfel încât acestea să poată rezista noilor ameninţări, dar şi să poată exploata oportunităţile apărute pentru a genera business nou într-o lume incertă care devine noua normalitate.

Anul acesta, programul de Business Diplomacy trece la următorul nivel, Bursa Română de Afaceri şi Centrul de Strategii Aplicate organizând şi primul modul de Training în Business Diplomacy din România şi din regiune, ca urmare a feedback-ului foarte bun primit de la participanţii din anii trecuţi. AGERPRES/(AS-autor: Nicoleta Gherasi, editor: Oana Tilică, editor online: Ada Vîlceanu)

 

Susa foto: Business Diplomacy/Facebook

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.