COD GALBEN: 08-06-2025 ora 10 Intre 9 iunie, intervalul orar 12 – 21 Fenomene vizate se va semnala 9 iunie, intervalul orar 12 – 21 Fenomene vizate COD GALBEN: 09-06-2025 Intre 04:00 si 05:30 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 15...25 l/mp, descărcări electrice, intensificări ale vântului/ vijelie, grindină. in Județul Caraş-Severin, Zona joasă a județului Caraş-Severin, respectiv zona localităților, Județul Arad, Județul Timiş, Zona de munte a județului Timiş, respectiv zona de munte a localităților, Zona depresionară a județului Hunedoara, respectiv zona localităților, Zona joasă a județului Hunedoara, respectiv zona localităților, Județul Hunedoara; COD GALBEN: 09-06-2025 Intre 03:10 si 04:10 se va semnala Descărcări electrice, intensificări ale vântului, averse torențiale care vor acumula 15...25 l/mp. in Județul Suceava;
Capitala are în prezent peste 50 de magazine de vinuri şi wine baruri în a căror ofertă se regăsesc peste 60% soiuri autohtone, ceea ce contribuie la promovarea vinurilor şi a turismului viticol din România, se arată într-o analiză de specialitate, remisă marţi AGERPRES.
An de an, în peisajul bucureştean apar anual 2-3 noi magazine specializate de vinuri sau wine baruri menite să completeze harta deja conturată cu preponderenţă în ultimii cinci ani. O creştere semnificativă a wine barurilor şi shopurilor se simte şi în alte oraşe ale ţării, precum Timişoara sau Cluj-Napoca, unde şi consumul de vin este pe măsură, conform unei analize realizate de CrameRomania.ro şi ReVino.ro.
Această tendinţă confirmă creşterea interesului şi a gradului de educare al consumatorilor în ceea ce priveşte vinul, în special cel românesc, dar şi cel din import. În ultimii ani, datorită acestui fenomen, pe piaţa din România au apărut tot mai multe crame, de regulă active pe segmentul premium. Iar principala lor piaţă de desfacere sunt magazinele specializate şi localurile HoReCa.
"Atmosfera din interiorul unui magazin şi filozofia acestuia fac diferenţa între o experienţă sterilă şi una confortabilă de cumpărături. Selecţia de vinuri, temperatura de păstrare a acestora şi interacţiunea cu personalul calificat sunt trei avantaje importante pe care aceste locuri le oferă prin comparaţie cu marile lanţuri de supermarketuri şi hipermarketuri", spune Alina Iancu, realizatoarea analizei.
O selecţie atentă, chiar dacă mai redusă de vinuri, poate fi mai puţin intimidantă pentru un cumpărător aflat în proces de alegere a unui vin. Unele magazine au o abordare selectivă, astfel că au în portofoliu cu preponderenţă vinuri de la crame mici. De altfel, o mare parte dintre magazinele specializate nu vând mărci comerciale, mai ales dacă sunt disponibile în alta parte în apropiere sau în supermarketuri.
Ponderea vinurilor româneşti în totalul ofertei din aceste magazine depăşeşte 60%, soiurile autohtone fiind tot mai solicitate şi apreciate. Criteriile principale în alegerea unui vin sunt culoarea (alb, roşu sau roze), iar apoi conţinutul de zaharuri (seci, demiseci, demidulci sau dulci), sau soiul de strugure. Degustările de vinuri au loc din ce în ce mai des în România, mai ales atunci când cramele îşi lansează branduri sau vinuri noi.
De cele mai multe ori, wine barurile vând vinurile şi pentru a fi luate acasă, iar preţul acestora este redus cu 15-25% faţă de cel din meniu.
Cele mai ofertante zone sunt Centrul Vechi, Floreasca şi Dorobanţi, acestea fiind adevărate poluri de restaurante, cafenele şi baruri. Preţurile vinurilor servite la pahar diferă în funcţie de tipul de vin, dar şi de zona în care sunt amplasate magazinele sau wine barurile. Astfel, vinurile albe servite la pahar au preţuri cuprinse între 15-30 lei/150 ml, iar vinurile roşii se regăsesc la preţuri între 15-40 lei/150 ml. Vinurile învechite sau produse prin anumite metode de vinificaţie, pot ajunge şi la preţuri între 50-80 lei/150 ml. AGERPRES/(AS - autor: Carmen Marinescu, editor: Mariana Nica, editor online: Ady Ivaşcu)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
< | july 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |