COD GALBEN: 25-06-2025 ora 10 Intre 25 iunie, ora 10 – 26 iunie, ora 10 se va semnala val de căldură, caniculă și disconfort termic ridicat COD PORTOCALIU: 25-06-2025 ora 10 se va semnala val de căldură, caniculă și disconfort termic accentuat
Cumpărătorii de maşini second-hand trebuie să fie atenţi nu doar la numărul de kilometri reali parcurşi de autoturism, ci şi la daunele avute, 67% dintre maşinile pentru care s-a verificat istoricul de daune anul acesta având cel puţin un incident, potrivit unui studiu realizat de un site de specialitate.
"Samsarii înşală cumpărătorii de maşini second-hand nu doar prin manipularea kilometrajului, ci şi prin readucerea pe stradă a unor autoturisme cu daune majore, unele declarate daună totală, deşi sunt aproape noi, au carte service şi kilometri puţini şi reali. Din statisticile InspectorAuto.ro reiese că 67% dintre maşinile pentru care s-a verificat istoricul de daune anul acesta au avut cel puţin un incident", relevă studiul realizat de InspectorAuto.ro.
Potrivit sursei citate, din totalul maşinilor cu daune, 36% au avut valori de reparaţie a tuturor incidentelor cumulate de până în 2.200 de euro, avarii nu foarte grave, 79% din maşini au avut valori de reparaţie a tuturor incidentelor de până în 10.000 euro, avarii medii spre mari, şi 12% dintre maşini au avut valori de reparaţie a tuturor incidentelor de peste 15.000 de euro, avarii majore şi chiar daune totale.
"Pentru foarte mulţi cumpărători de maşini rulate kilometrii sunt principalul criteriu în alegerea unui autoturism, de aceea sunt dese situaţiile în care sunt cumpărate maşini cu kilometri reali, dar cu foste daune, unele chiar daune majore. Kilometrii contează la o maşină rulată, dar nu sunt singurul element de luat în calcul atunci când vrem să ne asigurăm că facem o alegere bună şi nu luăm ţeapa vieţii noastre", spune Mihai Cune, fondator şi director general al InspectorAuto.ro.
Astfel, un cumpărător al unei maşini second-hand trebuie să fie atent la linia caroseriei, distanţa dintre elementele de caroserie, eventuale urme de impact frontal, să verifice grosimea stratului de vopsea cu un aparat electronic sau mecanic, să verifice portbagajul pe interior, dar şi zonele în care se află airbag-urile la interior, şi să facă proba de drum cu maşina.
"O maşina rulată de 5-6 ani fără nicio avarie este relativ greu de întâlnit, mai ales dacă maşina a circulat în România. De aceea, este foarte important să putem evalua gravitatea daunelor. Dacă avem o aripă vopsită sau înlocuită, o bară revopsită, un parbriz schimbat, chestiuni acceptabile, atât timp cât lucrările sunt făcute de calitate putem merge mai departe cu achiziţia la un preţ corect. Însă, dacă am observat avarii majore care au afectat caroseria serios, lonjeroanele, stâlpii, pragurile, structura de rezistenţă, airbag-urile etc. trecem mai departe şi căutăm altă maşină", spun autorii studiului.
Anul 2017 a fost unul record pentru piaţa auto de maşini second-hand din România, înregistrându-se aproape o jumătate de milion de tranzacţii. În ceea ce priveşte reînmatriculările (tranzacţiile cu maşini rulate pe plan intern), acestea au cunoscut şi ele un record în 2017, urcând la 495.000 de unităţi, depăşind cu mult maximul din 2011 (411.000 unităţi), toate acestea în urma lipsei timbrului de mediu care a permis românilor să-şi vândă mai uşor maşina în ţară.
Potrivit rapoartelor InspectorAuto.ro, cele mai mari incidente în manipularea kilometrajului sunt în cazul importurilor pentru revânzare. InspectorAuto.ro oferă în prezent istoricul de kilometri şi daune al unei maşini second-hand şi are o bază de date de peste 6 milioane de înregistrări; în acest fel, cumpărătorul poate şti concret dacă este pe cale să cumpere o maşină fără accident, una care a avut doar avarii minore sau una care a fost daună totală. AGERPRES/(AS - autor: George Bănciulea, editor: Oana Tilică, editor online: Irina Giurgiu)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
< | july 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |