Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Aproape 40% dintre românii care vor să îşi schimbe locuinţa intenţionează să facă acest pas în următorul an, iar peste 95% dintre aceştia îşi doresc să se mute în aceeaşi localitate, 61,1% dintre ei fiind interesaţi de un apartament în bloc, conform datelor raportului "Cunoaşterea extinsă a clientului de imobiliare online", remis miercuri AGERPRES.

Cei mai mulţi respondenţi vor să îşi schimbe locuinţa în următoarele 6-12 luni (39,5%). Principalele motive aflate la baza acestei decizii au legătură cu intenţia de a achiziţiona o locuinţă proprie (37,9%) şi cu nevoia de a dispune de un spaţiu mai generos (25,8%), arată raportul.

Întrebaţi dacă sunt interesaţi să cumpere sau să închirieze, cei mai mulţi au ales prima variantă (62,3%).

Majoritatea românilor incluşi în cercetare caută un apartament în bloc (61,1%), în timp ce 24,7% îşi doresc o casă de sine stătătoare, aflată în afara unui cartier rezidenţial. Ceilalţi se află în căutarea unui apartament în vilă (6,2%) sau îşi doresc o casă aflată într-un cartier rezidenţial (7,2%).

Aproape toţi respondenţii (95,8%) intenţionează să se mute în acelaşi oraş, iar 67% în acelaşi cartier în care locuiesc la ora actuală.

Întrebaţi care sunt criteriile de care ţin cont atunci când caută o locuinţă nouă, dincolo de buget, românii ţin cont de zonă (47,8%), suprafaţa utilă (29,1%), numărul de camere (35,8%), suprafaţa totală sau construită (26,5%) şi de facilităţile din preajma locuinţei (22,9%). Anul construcţiei, accesul la o parcare, apropierea de staţiile de mijloc de transport, calitatea finisajelor şi compartimentarea sunt alte criterii amintite de respondenţi.

Majoritatea respondenţilor (61,4%) a declarat că foloseşte site-urile de anunţuri imobiliare atunci când îşi caută o nouă locuinţă, în timp ce 45,3% preferă să caute direct în motorul de căutare Google, iar 43,6% apelează la prieteni şi cunoştinţe.

În ceea ce priveşte subiectul căutărilor, respondenţii au amintit informaţiile financiare (63,4%), informaţiile generale (61,1%) şi informaţii despre noi proiecte imobiliare (41,1%).

Raportul de cercetare "Cunoaşterea extinsă a clientului de imobiliare online" a fost realizat de platforma imobiliară Storia.ro, cu ajutorul D&D Research, şi a implicat 1.050 de respondenţi cu vârste cuprinse între 25 şi 44 de ani, 50% femei şi 50% bărbaţi. AGERPRES/(AS - autor: Carmen Marinescu, editor: Oana Tilică, editor online: Irina Giurgiu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.