Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Directorul general al grupului auto Stellantis, Carlos Tavares, a declarat miercuri că presiunea exercitată din exterior asupra producătorilor de automobile pentru a accelera trecerea la vehicule electrice ar putea ameninţa locurile de muncă şi calitatea vehiculelor, deoarece producătorii au probleme cu costurile mai mari generate de producţia de vehicule electrice, transmite Reuters.

Guvernele şi investitorii doresc ca producătorii de maşini să accelereze tranziţia la vehiculele electrice, dar costurile sunt "dincolo de limitele" a ceea ce poate susţine industria auto, a spus Tavares la o conferinţă organizată de Reuters.

"Ceea ce s-a decis este să se impună industriei de automobile o electrificare care generază costuri mai mari cu 50% faţă de un vehicul convenţional. Nu putem transfera 50% din costurile suplimentare pe seama consumatorul final, deoarece majoritatea consumatorilor din clasa de mijloc nu vor putea plăti", a spus Carlos Tavares. Acesta a adăugat că producătorii de automobile ar putea percepe preţuri mai mari şi ar putea vinde mai puţine maşini sau ar putea accepta marje de profit mai mici, însă ambele variante duc la restructurări de personal.

Directorul Stellantis a mai spus că producătorii auto au nevoie de timp pentru a testa şi a se asigura că noua tehnologie va funcţiona. Presiunea pentru accelerarea acestui proces "va fi contraproductivă. Va duce la probleme de calitate. Va duce la tot felul de probleme", a spus Tavares, fost director adjunct la Renault.

Tavares a dezvăluit că Stellantis urmăreşte să evite restructurările prin creşterea productivităţii într-un ritm mult mai rapid decât media la nivelul industriei auto. "În următorii cinci ani, trebuie să ajungem la o productivitate de 10% pe an... într-o industrie care este obişnuită să ofere o îmbunătăţire a productivităţii de 2% până la 3%. Viitorul ne va spune cine va putea face acest lucru şi cine va eşua. Punem industria la limită", a spus Tavares.

La fel ca şi alţi producători de automobile care obţin profituri din vânzarea de vehicule cu combustie internă, Stellantis este supus la presiuni din partea producătorului de vehicule electrice Tesla şi a altor startupuri de vehicule electrice, cum ar fi Rivian. Companiile producătoare de vehicule electrice sunt mult mai mici decât constructori auto generalişti după numărul de vehicule vândute şi numărul locurilor de muncă. Cu toate acestea, investitorii au evaluat Tesla şi Rivian la un nivel mult mai mare decât Stellantis, proprietarului SUV-urilor Jeep şi al camionetelor Ram.

Această presiune a investitorilor este agravată şi de politicile guvernamentale care vizează reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. Uniunea Europeană, California şi alte jurisdicţii şi-au stabilit obiective vizând încetarea vânzărilor de vehicule cu combustie internă până în 2035. Marea Britanie a stabilit 2030 ca termen limită pentru trecerea la vehicule complet electrice. În acest context, Tavares a spus că guvernele ar trebui să-şi reorienteze politicile climatice spre curăţarea sectorului energetic şi dezvoltarea infrastructurii de încărcare a vehiculelor electrice.

Grupul Stellantis, creat în 2021 prin fuziunea producătorului auto francez Peugeot SA şi a producătorului auto italo-american Fiat Chrysler NV, este pe cale să îşi reducă costurile cu cinci miliarde de euro prin eficientizarea operaţiunilor sale, a spus Tavares. Sub conducerea acestuia, Stellantis şi-a accelerat dezvoltarea vehiculelor electrice, fiind alocate 30 de miliarde de euro până în 2025 pentru dezvoltarea de noi arhitecturi de vehicule electrice, construirea de fabrici de baterii şi investiţii în materii prime şi noi tehnologii. AGERPRES/(AS-autor: Constantin Balaban, editor: Mariana Nica, editor online: Ady Ivaşcu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.