COD GALBEN: 17-06-2025 ora 10 Intre 17 iunie, interval orar 12 – 21 Fenomene vizate se va semnala 17 iunie, interval orar 12 – 21 Fenomene vizate COD GALBEN: 17-06-2025 ora 10 Intre 17 iunie, interval orar 12 – 21Fenomene vizate se va semnala 17 iunie, interval orar 12 – 21Fenomene vizate
Cea mai densă reţea feroviară din Uniunea Europeană a fost consemnată în 2019 în regiunile oraşelor Berlin, Germania (698 km de căi ferate la 1.000 kilometri pătraţi) şi Praga, Cehia (491 km per 1.000 kilometri pătraţi), urmate de Hamburg, Germania (395 km per 1.000 kilometri pătraţi), Budapesta, Ungaria (390 km per 1.000 kilometri pătraţi) şi Bremen, Germania (337 km per 1.000 kilometri pătraţi), arată datele publicat vineri de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
Distribuţia regională a infrastructurii feroviare este determinată şi de evoluţii istorice specifice, caracteristicile geografice, precum şi prezenţa activităţilor economice, cum ar fi ramuri ale industriei grele sau infrastructurile aferente porturilor maritime. Hamburg şi Bremen sunt două regiuni mai mici unde prezenţa extinsă a liniilor de cale ferată de transport către şi de la porturile maritime contribuie la densitatea ridicată a reţelei feroviare.
Liniile de cale ferată pentru transportul mărfurilor joacă de asemenea un rol cheie în unele regiuni, unde mineritul şi industria oţelului rămân importante, acum ar fi regiunea Saarland din vestul Germaniei (134 km per la 1.000 kilometri pătraţi) şi Slšskie, în sudul Poloniei (156 km per la 1.000 kilometri pătraţi).
În România, densitatea reţele feroviare în 2019 era de 45 km de căi ferate la 1.000 kilometri pătraţi, cea mai ridicată densitate se înregistra în regiunea Bucureşti-Ilfov, 153 km per la 1.000 kilometri pătraţi, iar cea mai scăzută în regiunea Sud-Muntenia, 36 km per la 1.000 kilometri pătraţi. AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Dicu, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Simona Aruştei)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
< | july 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |