COD GALBEN: 08-05-2021 ora 10 Intre 10:30 si 16:30 se va semnala intensificări locale ale vântului, cu viteze de 55...65 km/h, izolat 70 km/h. in Județul Bacău, Județul Botoşani, Județul Suceava, Județul Galaţi, Județul Neamţ, Județul Vrancea, Județul Iaşi, Județul Vaslui;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Europa va aplica certificate de emisii clădirilor şi sectorului transporturilor, a anunţat preşedintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, stabilind astfel bazele pentru planificata revizuire a pieţei carbonului din UE, transmite Reuters.

Sistemul de comercializare a certificatelor de emisii (ETS) este principalul instrument de politică al UE pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, impunând centralelor electrice, fabricilor şi companiilor aeriene europene să achiziţioneze certificate de acest fel tot mai costisitoare, în timp ce plafonul numărului de certificate tranzacţionabile scade de la an la an.

Comisia Europeană va propune în iunie o reformă majoră a ETS, având în vedere obiectivul UE de a atinge neutralitatea climatică până în anul 2050, plus obiectivul intermediar al diminuării emisiilor poluante cu cel puţin 55% până în anul 2030 faţă de nivelul anului 1990.

UE va extinde certificatele de emisii către noi sectoare, ca parte a politicilor ce vor fi adoptate în iunie, menite să facă fiecare sector economic mai verde, a declarat Ursula von der Leyen la summitul internaţional privind clima organizat online de SUA.

"Vom face sistemul UE de comercializare a certificatelor de emisii să funcţioneze nu doar în sectorul generării energiei şi în industrie, ci şi pentru clădiri şi transporturi. Carbonul trebuie să aibă preţul său, deoarece natura nu mai poate plăti preţul", a adăugat oficialul CE.

Preţul carbonului în UE a urcat miercuri la nivelul record de 47 euro pe tonă, după acordul privind Legea europeană a climei, unul dintre elementele-cheie ale Pactului verde european. Legea consacră angajamentul UE de a atinge neutralitatea climatică până în 2050 şi obiectivul intermediar de reducere a emisiilor nete de gaze cu efect de seră cu cel puţin 55% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 1990.

Analiştii se întreabă dacă UE va adăuga clădirile şi sectorul transporturilor la actuala piaţă UE a carbonului sau va crea un sistem separat, nou, cu un preţ diferit al dioxidului de carbon. AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Dicu, editor: Mariana Nica, editor online: Gabriela Badea) 

 

Citeşte şi:

 

Şeful FMI cere G20 să adopte un preţ minim pentru dioxidul de carbon, necesar îndeplinirii obiectivelor climatice 

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.