COD GALBEN: 08-05-2021 ora 10 Intre 10:30 si 16:30 se va semnala intensificări locale ale vântului, cu viteze de 55...65 km/h, izolat 70 km/h. in Județul Bacău, Județul Botoşani, Județul Suceava, Județul Galaţi, Județul Neamţ, Județul Vrancea, Județul Iaşi, Județul Vaslui;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Companiile aeriene nu sunt obligate să acorde compensaţii pasagerilor dacă zborul este deviat şi aterizează pe un alt aeroport decât era programat iniţial, a decis joi Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, transmite Reuters.

Un pasager al Austrian Airlines a solicitat acestei companii aeriene o compensaţie forfetară de 250 de euro din cauza devierii zborului său pe ruta Viena-Berlin. În timp ce acest zbor trebuia iniţial să aterizeze pe aeroportul Berlin Tegel, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile acest zbor a aterizat în cele din urmă pe aeroportul Berlin Schonefeld cu o întârziere de aproape o oră. În timp ce aeroportul Berlin Tegel este situat în landul Berlin, aeroportul Berlin Schonefeld este situat în landul vecin Brandenburg.

Prin hotărârea pronunţată joi, "Curtea de Justiţie statuează că devierea unui zbor către un aeroport care deserveşte acelaşi oraş, aceeaşi aglomeraţie urbană sau aceeaşi regiune nu conferă pasagerului un drept la o compensaţie în temeiul anulării zborului", au decis judecătorii de la CJUE. "Pasagerul dispune, în principiu, de un drept la o compensaţie forfetară atunci când ajunge la destinaţia sa finală, şi anume aeroportul de destinaţie prevăzut iniţial sau o altă destinaţie apropiată convenită cu pasagerul, cu trei ore sau mai mult după ora de sosire prevăzută iniţial", au adăugat judecătorii.

Pe de altă parte, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a decis că transportatorul aerian "trebuie să ofere din proprie iniţiativă pasagerului suportarea costului transferului spre aeroportul de destinaţie prevăzut iniţial sau, dacă este cazul, spre o altă destinaţie apropiată convenită cu acesta". În cazul în care compania aeriană nu îşi respectă obligaţia de suportare a acestui cost, pasagerul are dreptul la rambursarea sumelor pe care le-a plătit şi care, având în vedere împrejurările proprii fiecărei speţe, se dovedesc necesare, adecvate şi rezonabile pentru a remedia deficienţa companiei aeriene, au apreciat judecătorii de la CJUE. AGERPRES/(AS - autor: Constantin Balaban, editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dãdârlat)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.