COD PORTOCALIU: 28-05-2025 ora 10 Intre 28 mai, ora 10 – 29 mai, ora 03 Fenomene vizate: se va semnala 28 mai, ora 10 – 29 mai, ora 03Fenomene vizate COD GALBEN: 28-05-2025 ora 10 Intre 28 mai, ora 10 – 28 mai, ora 23Fenomene vizate se va semnala 28 mai, ora 10 – 28 mai, ora 23Fenomene vizate COD GALBEN: 28-05-2025 ora 10 Intre 29 mai, ora 03 – 29 mai, ora 23Fenomene vizate se va semnala 29 mai, ora 03 – 29 mai, ora 23Fenomene vizate

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Premierul Suediei şi-a exprimat vineri susţinerea pentru compania suedeză de îmbrăcăminte H&M (Hennes & Mauritz AB), ţinta unei campanii de boicotare în China după ce s-a angajat să nu mai cumpere bumbac din provincia chineză Xinjiang, pe fondul acuzaţiilor că etnici uiguri sunt supuşi acolo la muncă forţată, informează AFP.

"Cred că este foarte bine când companiile îşi asumă responsabilitatea pentru condiţiile de muncă ale salariaţilor peste tot în lume, pentru ca salariaţii să fie trataţi cu respect", a declarat şeful guvernului suedez Stefan Löfven, întrebat în timpul unei conferinţe de presă despre boicotarea mărcii suedeze.

"Din acest motiv şi Uniunea Europeană a notat în acordul de investiţii cu China (anunţat la sfârşitul lui 2020) că Beijingul ar trebui să ratifice importante convenţii ale Organizaţiei Internaţionale a Muncii", a amintit premierul suedezo.

În acelaşi timp, Stefan Löfven a îndemnat la o relaţie echilibrată cu China. "Vrem să avem un bun dialog şi bune schimburi cu China. China este o ţară mare şi importantă", a adăugat el.

După publicarea unor studii asupra "muncii forţate" în Xinjiang, mai multe companii de pret-a-porter, printre care cea suedeză H&M, americană Nike, germană Adidas sau japoneză Uniqlo, s-au angajat anul trecut, în comunicate, să boicoteze bumbacul din Xinjiang.

Comunicatele acestor companii au reapărut săptămâna aceasta pe reţeaua socială chineză Weibo, declanşând o polemică alimentată de impunerea luni, de către UE, Regatul Unit, SUA şi Canada, a unor sancţiuni împotriva Chinei în legătură cu tratamentul aplicat uigurilor.

Prima companie vizată, H&M, şi-a văzut miercuri produsele retrase de pe principalele site-uri chineze de vânzare online, chiar dacă cele circa 500 de magazine ale sale au rămas deschise.

H&M, al doilea retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial, îşi asigură mai mult de 5% din cifra sa de afaceri în China, unde se află aproape 10% dintre magazinele sale.

Suedia face parte dintre ţările care i-au convocat marţi pe ambasadorii chinezi, în urma deciziei Beijingului de a sancţiona zece personalităţi europene, printre care cercetătorul suedez Björn Jerdén.

Unul dintre subiectele de iritare din relaţiile cu Beijingul a fost în ultimele luni interzicerea de către autoritatea suedeză în domeniul telecomunicaţiilor a accesului gigantului chinez Huawei la licitaţia pentru echipamente 5G în Suedia, în numele securităţii naţionale.AGERPRES/(AS - autor: Adriana Matcovschi, editor: Sorin Popescu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.