Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Vânzările de vehicule în China, cea mai mare piaţă auto din lume, au scăzut cu 1,9% anul trecut, la 25,31 milioane de unităţi, arată datele publicate de Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM), pe fondul crizei provocate de pandemia de coronavirus (Covid-19), transmit Xinhua şi Reuters.

Este al treilea an consecutiv de scădere a vânzărilor de vehicule în China.

De asemenea, livrările de autoturisme au înregistrat anul trecut un declin de 6%, iar cele de vehicule comerciale (care includ camioanele şi autobuzele) au urcat cu 19%, pe fondul înăspririi reglementărilor privind emisiile şi al investiţiilor în infrastructură.

Vânzările de automobile electrice şi hibride au crescut anul trecut cu 11%, la 1,37 milioane de unităţi, iar pentru acest an CAAM se aşteaptă la livrări de 1,80 milioane de unităţi.

Autorităţile de la Beijing vor ca automobile electrice şi hibride să reprezinte 20% din totalul vânzărilor auto până în 2025, faţă de aproximativ 5% acum.

În 2020, China a produs 25,23 milioane de automobile, în scădere cu 2% faţă de 2019.

În condiţiile în care economia chineză continuă redresarea stabilă, redresarea cererii va accelera, contribuind la creşterea vânzărilor auto în 2021, când livrările ar urma să depăşească 26 milioane de unităţi, o creştere de 4% faţă de 2020, a previzionat CAAM.

China este singura economie majoră care se estimează că a înregistrat creştere anul trecut. FMI se aşteaptă ca a doua economie mondială să raporteze un avans de 1,9% în 2020 şi de 7,9% în 2021.

China este responsabilă pentru 27% din producţia auto globală, faţă de 7% în 2003, conform datelor UBS. AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Dicu, editor: Andreea Marinescu, editor online: Simona Aruştei)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.