COD GALBEN: 24-01-2021 ora 10 Intre 10:00 si 13:00 se va semnala depuneri de polei in Județul Suceava; COD GALBEN: 24-01-2021 ora 10 Intre 10:00 si 12:00 se va semnala local ceață care determină scăderea vizibilității sub 200 m, izolat sub 50 m in Județul Bacău, Județul Botoşani, Județul Neamţ; COD GALBEN: 24-01-2021 ora 10 Intre 10:00 si 12:00 se va semnala local ceaţă ce determină scăderea vizibilităţii sub 200 m şi izolat sub 50 m, ce va favoriza în funcţie de condiţiile locale, formarea gheţuşului in Județul Dolj; COD GALBEN: 24-01-2021 Intre 09:20 si 11:00 se va semnala local ceaţă ce determină scăderea vizibilităţii sub 200 m şi izolat sub 50 m in Județul Gorj, Județul Vâlcea, Județul Mehedinţi; COD GALBEN: 24-01-2021 Intre 09:00 si 11:00 se va semnala local ceaţă ce determină scăderea vizibilităţii sub 200 m şi izolat sub 50 m, ce va favoriza, în funcţie de condiţiile locale, formarea gheţuşului in Județul Gorj; COD GALBEN: 24-01-2021 Intre 08:40 si 11:00 se va semnala precipitaii mixte, ce va favoriza, în funcție și de condițiile locale, formarea poleiului sau a ghețușului. in Județul Harghita; COD GALBEN: 24-01-2021 Intre 05:00 si 11:00 se va semnala - intensificari temporare ale vântului, cu rafale de 55 - 65 km/h in Județul Constanta, Județul Tulcea;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Vechi, poluante şi periculoase, milioane de automobile de ocazie exportate în fiecare an reprezintă o ameninţare pentru ţările în curs de dezvoltare, din cauza normelor insuficiente, arată un raport publicat luni de a Programului Naţiunilor Unite pentru Mediu (UNEP), transmite AFP.

Ţările europene, care sunt responsabile pentru mai mult de jumătate din exporturile mondiale de automobile second-hand (trei milioane de autoturisme pe an între 2015 şi 2018), îşi trimit vechile autovehicule în special spre Est, dar şi spre Nigeria şi Libia.

Japonia îşi trimite automobilele second-hand spre Orientul Mijlociu şi Africa australă, iar SUA spre Mexic şi Emiratele Arabe Unite.

Cu prilejul unei inspecţii efectuate în portul Amsterdam de autorităţile olandeze la finele lui 2019, s-a descoperit că vechimea medie a vehiculelor care aşteptau să fie exportate era de 18 ani. 93% dintre ele erau conforme doar cu normele Euro 3 sau chiar inferioare. O parte dintre vehicule nu mai funcţionau, iar unele aveau catalizatorul spart.

"Majoritatea acestor vehicule sunt foarte vechi, poluante, mari consumatoare de combustibili şi periculoase", subliniază Rob de Jong, care conduce divizia de mobilităţi durabile în cadrul Programului Naţiunilor Unite pentru Mediu.

În condiţiile în care numărul de autovehicule ar putea să se dubleze până în 2050, pentru a ajunge la două miliarde de unităţi la nivelul planetei, a devenit o urgenţă ca exporturile de automobile second-hand să fie mai bine controlate, subliniază UNEP. Aceasta cu atât mai mult cu cât China, care până în 2019 a interzis exporturile de automobile de ocazie, ar putea deveni rapid un pion important pe această piaţă.

Două treimi dintre cele 146 de state studiate de Programul Naţiunilor Unite pentru Mediu au reguli "slabe" sau "foarte slabe" în ceea ce priveşte importurile de vehicule. De exemplu, Republica Democratică Congo impune o limită de vârstă de 20 de ani şi nicio regulă în ceea ce priveşte emisiile poluante. Georgia nu taxează aceste importuri decât în funcţie de capacitatea cilindrică a autovehiculelor şi are una dintre cele mai îmbătrânite flote din lume.

"Transformarea flotei mondiale într-una mai curată este o prioritate pentru a ne atinge obiectivele climatice în materie de calitate a aerului. Ţările dezvoltate trebuie să înceteze să exporte vehiculele care nu trec testele de securitate şi poluare...La rândul lor, ţările importatoare trebuie să adopte norme de calitate mai severe", subliniază directorul executiv al UNEP, Inger Andersen.

Potrivit raportului UNEP, între 2015 şi 2018, aproximativ 14 milioane autovehicule uşoare de ocazie au fost exportate la nivel mondial şi aproximativ 80% au mers spre ţările cu venituri mici şi medii. În perioada analizată, ţările africane au importat cel mai mare număr de vehicule second-hand (40% din total), urmate de ţările din Europa de Est (24%), Asia-Pacific (15%), Orientul Mijociu (12%) şi America Latină (9%). AGERPRES/(AS - autor: Constantin Balaban, editor: Oana Tilică, editor online: Ady Ivaşcu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.