Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bulgaria va sesiza justiţia europeană pentru ''discriminare'' după adoptarea dificilă, în luna iulie, a unei reforme a transportului rutier care a dat naştere unei lupte între Vestul şi Estul continentului, a anunţat miercuri guvernul, citat de AFP.

"Dispoziţiile privind revenirea şoferului, revenirea vehiculului şi interdicţia de a petrece timpul de odihnă la bordul vehiculului între două cicluri de cabotaj duc la o discriminare pe baza situaţiei geografice şi la o limitare a accesului egal la piaţa unică europeană", a anunţat Sofia într-un comunicat.

"Acestea duc la un tratament defavorabil al companiilor bulgare de transport rutier internaţional", a adăugat guvernul conservator, precizând că va depune trei plângeri privind reforma "pachetului mobilitate" la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), fără a preciza data.

"Pachetul mobilitate", aprobat în această vară la Bruxelles după negocieri aprige, a fost dorit de Germania şi Franţa în special, care denunţau concurenţa incorectă, în pofida opoziţiei a nouă ţări din Europa centrală şi de est, printre care Bulgaria, România, Polonia şi Ungaria.

Transportatorii bulgari, susţinuţi de guvernul şi de parlamentul ţării lor, au protestat împotriva unui demers "protecţionist" în favoarea concurenţilor lor occidentali, cu costuri de exploatare mai ridicate.

Pentru a preveni o concurenţă considerată "neloială" în Vest, o perioadă de repaus de patru zile a fost prevăzută înainte ca un camion sosit pentru a livra o încărcătură din Bulgaria să poată efectua alte operaţiuni în aceeaşi ţară, precum Spania sau Suedia, cu acelaşi vehicul.

Noile reguli europene obligă companiile de transport internaţional de mărfuri să se organizeze pentru a le permite şoferilor să revină acasă la fiecare trei sau patru săptămâni.

Dacă şoferul este departe de casă în perioada sa de odihnă săptămânală obligatorie, el nu poate să şi-o petreacă în cabină, iar compania trebuie să plătească pentru găzduirea lui. Camioanele trebuie la rândul lor să revină la centrul operaţional al companiei la fiecare opt săptămâni.

Bulgaria a atras mereu atenţia asupra importanţei pentru economia sa a transportului internaţional rutier, în care sunt angajate 120.000 de persoane din care 40.000 de şoferi, şi care furnizează 12% din PIB-ul ţării, cea mai săracă din UE. Bulgaria se teme că reforma ar putea fragiliza acest sector crucial, deja puternic afectat de pandemia de coronavirus, notează AFP. AGERPRES/(AS - editor: Florin Ştefan, editor online: Gabriela Badea) 

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.