Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Mitsubishi Motors Corp a anunţat vineri că Osamu Masuko, în vârstă de 71 de ani, a demisionat din funcţia de preşedinte al companiei, din motive de sănătate, iar temporar poziţia va fi deţinută de directorul general Takao Kato, transmite Reuters.

Un veteran al conglomeratului Mitsubishi, Masuko s-a alăturat producătorului auto nipon în 2004 şi a devenit preşedinte în 2007. El a supervizat crearea parteneriatului între Mitsubishi şi Nissan în 2016, o tranzacţie în urma căreia Nissan a devenit acţionar majoritar al companiei. Ulterior, Mitsubishi a devenit membru al alianţei Renault - Nissan.

Osamu Masuko va rămâne la Mitsubishi în funcţia de consilier special, a anunţat compania.

Din cauza declinului vânzărilor pe plan global, ca efect al pandemiei de coronavirus (COVID-19), toţi cei trei parteneri de alianţă se confruntă cu pierderi.

În mai, Renault, Nissan şi Mitsubishi au anunţat un noul model de cooperare în afaceri, pentru reducerea costurilor, sporirea competitivităţii şi profitabilităţii, conform unei noi scheme a alianţei.

Partenerii din cadrul alianţei utilizează schema leader-follower pentru a spori eficienţa şi competitivitatea produselor şi tehnologiilor, iar aproape 50% din modele vor fi dezvoltate şi produse în conformitate cu schema leader-follower până în 2025.

Producătorii auto vor să-şi scadă costurile, împărţind mai sistematic producţia lor. Investiţiile per model vor fi reduse cu până la 40% pentru vehiculele incluse în noua schemă.

Într-o declaraţie comună, Renault, Nissan şi Mitsubishi au anunţat că fiecare membru este de referinţă pentru regiuni, acţionând ca o poartă de acces şi ca un mecanism de sprijin pentru competitivitatea tuturor partenerilor. Astfel, Nissan va fi lider în unele regiuni, cum ar fi China, America de Nord şi Japonia, în timp ce Renault va servi de referinţă în Europa, Rusia, America de Sud şi Africa de Nord, iar Mitsubishi în sud-estul Asiei.

Fiecare companie devenind compania de referinţă în regiunile respective, oportunităţile de sinergie vor creşte pentru a maximiza partajarea costurilor fixe şi şi pentru a le valorifica activele.

Nissan se va concentra pe conducerea autonomă, Renault pe caroseria vehiculelor electrice şi sistemele de propulsie electrice, în timp ce Mitsubishi va lucra la vehiculele plug-in hibride, a informat alianţa.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele. AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Dicu, editor: Oana Tilică, editor online: Gabriela Badea) 

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.