COD GALBEN: 23-05-2025 ora 10 Intre 23 mai, ora 10 – 24 mai, ora 06 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată COD PORTOCALIU: 23-05-2025 ora 17 Intre 17:51 si 18:30 se va semnala Grindină de medii dimensiuni, averse torențiale care vor cumula 30 l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului, vijelie in Județul Dâmboviţa; COD PORTOCALIU: 23-05-2025 ora 17 Intre 17:50 si 19:00 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 30...40 l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului, vijelie, grindină. in Județul Galaţi; COD PORTOCALIU: 23-05-2025 ora 17 Intre 17:30 si 18:15 se va semnala averse torențiale care vor cumula 30 l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului, vijelie, grindină de mici dimensiuni in Județul Argeş; COD PORTOCALIU: 23-05-2025 ora 17 Intre 17:00 si 18:30 se va semnala vijelie, grindină de dimensiuni medii, frecvente descărcări electrice, averse torențiale care vor acumula 35...50 l/mp, intensificări ale vântului in Județul Caraş-Severin, Județul Timiş;
Misiunea Fondului Monetar Internaţional şi autorităţile Republicii Moldova au ajuns la un acord la nivel de experţi privind programul de reforme economice care va fi susţinut printr-un acord pe trei ani, finanţat cu aproape 558 milioane de dolari, în baza Mecanismului extins de creditare (ECF) şi Mecanismului de finanţare extinsă (EFF).
Potrivit unui comunicat al FMI, noul program se va baza pe progresul atins în cadrul programului precedent şi va avea ca obiectiv sprijinirea relansării economice a Republicii Moldova după depăşirea pandemiei COVID-19 şi avansarea în implementarea unor reforme instituţionale ambiţioase.
În perioada 7-24 iulie 2020, echipa de experţi ai Fondului Monetar Internaţional (FMI), condusă de Ruben Atoyan, a purtat din sediul FMI la Washington
discuţii la distanţă cu autorităţile Republicii Moldova privind un program economic susţinut de FMI.
La finele consultărilor, Ruben Atoyan a declarat că misiunea FMI şi autorităţile Republicii Moldova au ajuns la un acord la nivel de experţi privind programul de reforme economice care va fi susţinut printr-un acord pe trei ani, finanţat în baza Mecanismului extins de creditare (ECF) şi Mecanismului de finanţare extinsă (EFF). Se propune ca Republica Moldova să acceseze, în baza acestui acord, o finanţare în valoare de 400 milioane de drepturi speciale de tragere (ceea ce constituie 232% din cota Republicii Moldova la FMI sau circa 558 milioane de dolari).
Acordul la nivel de experţi se preconizează a fi aprobat de conducerea FMI şi Consiliul de Directori Executivi.
"Ne aşteptăm ca acest Consiliu de Directori Executivi al FMI să discute noul program cu Republica Moldova în luna septembrie, după ce autorităţile Republicii Moldova vor fi implementat un şir de acţiuni prealabile, inclusiv în domeniul independenţei băncii centrale, supravegherii sectorului financiar şi transparenţei bugetar - fiscale. Noul program susţinut prin ECF şi EFF va contribui la menţinerea stabilităţii macroeconomice, va ancora politicile autorităţilor pentru susţinerea relansării economice după depăşirea pandemiei COVID-19 şi va cataliza finanţarea din partea altor donatori. Bazându-se pe progresul atins în cadrul programului precedent, autorităţile îşi propun să avanseze în cadrul noului program în implementarea unor reforme instituţionale ambiţioase pentru a elimina numeroasele vulnerabilităţi din domeniile guvernanţei fiscale, supravegherii sectorului financiar nebancar, reglementării pieţei, prevenirii şi combaterii corupţiei şi fortificării statului de drept", a menţionat Atoyan.
Conform sursei citate, reforma guvernanţei Băncii Naţionale a Moldovei, susţinută de FMI, şi performanţa BNM pe parcursul implementării programului precedent constituie succese importante pentru Republica Moldova.
"Curăţirea cu succes a sectorului bancar după frauda bancară de proporţii se datorează eforturilor de supraveghere bancară exercitate de BNM. Un angajament fără echivoc faţă de ireversibilitatea reformelor din sectorul bancar este critic pentru stabilitatea sectorului financiar. Existenţa unei bănci centrale independente contribuie la menţinerea stabilităţii macroeconomice, susţinerea încrederii investitorilor şi protejarea sistemului financiar, toate acestea fiind precondiţii de importanţă crucială pentru o creştere economică durabilă şi incluzivă. Păstrarea independenţei BNM este în interesul Republicii Moldova şi constituie o condiţie de importanţă critică în cadrul noului program susţinut de FMI", a adăugat Atoyan. AGERPRES/(AS - editor: Oana Tilică, editor online: Irina Giurgiu)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | may 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |