Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Producătorii americani de alimente ambalate au decis să cheltuie mai mult pentru a-şi face stocuri de materii prime, precum ovăz sau zahăr, în ideea de a putea să menţină producţia în cazul în care liniile de aprovizionare vor fi perturbate sau importurile vor fi oprite, informează Bloomberg.

Grupul Campbell Soup Co., producătorul biscuiţilor Goldfish şi al supelor instant Pacific, a început să cumpere mai multe ingrediente în contextul în care a crescut cererea pentru alimente ce pot fi depozitate în cămară. De asemenea, TJ McIntyre, directorul general de la Bobo's, un producător de batoane proteice şi produse de patiserie, a confirmat şi el că firma a început să îşi facă stocuri de ovăz, zahăr şi ulei de palmier.

"Vrem să avem o plasă de siguranţă pentru afacerile noastre. Dacă am rămâne fără ovăz, am avea probleme. În situaţii de tipul acestei pandemii există multe întrebări la care nu putem răspunde", a declarat TJ McIntyre. Acesta a dezvăluit că în prezent compania cumpără cantităţi cu 50% mai mari din principalele materii prime. Astfel dispune de un răgaz suplimentar de 90 de zile pentru a rezolva eventualele probleme care ar putea apărea pe lanţurile de aprovizionare.

Aceasta reprezintă însă o modificarea a strategiei pentru producătorii de alimente, care timp de mai mulţi ani au urmat o politică de tip "just-in-time" (-fix la timp-n.r.) în ideea de a-şi reduce costurile de depozitare. De asemenea, scoate în evidenţă lecţiile învăţate de companii de pe urma pandemiei de coronavirus, care a perturbat lanţurile de aprovizionare şi a provocat îngrijorări cu privire la lipsa unor ingrediente.

Analistul băncii Credit Suisse, Robert Moskow, spune că producătorii de alimente au decis să cumpere mai multe materii prime pentru a fi siguri că pot face faţă cererii venite de la retaileri, ale căror stocuri de produse au scăzut. "Sectorul de retail are stocuri sub medie, şi încearcă să obţină cât de mult poate de la producători", susţine Moskow.

Însă, mai mulţi bani blocaţi în produse fizice ar putea însemna şi mai puţine produse noi. De exemplu, recent, firma Saffron Road a decis să elimine din oferta sa două tipuri de supă ramen, pentru că nu se vindeau la fel de bine precum cele mai ieftine sortimente şi să se concentreze pe ofertele sale de bază. Aceasta reprezintă o altă mare modificare pentru producătorii de alimente, care înainte de coronavirus se gândeau la produse noi şi experimentale.

Gokhan Egilmez, profesor la Universitatea din New Haven, subliniază că cererea mare de produse alimentare ce pot fi depozitate în cămară este posibil să persiste. Egilmez prognozează că pandemia va continua să provoace transformări radicale în numeroase industrii până când va fi găsit un vaccin sau tratament. "Aşa cu ştim pandemia a modificat deja obiceiurile de consum. Oamenii ar putea să considere în continuare că nu este atractiv să mănânce în oraş sau să comande mâncare", susţine Gokhan Egilmez. AGERPRES/ (AS-autor: Constantin Balaban, editor: Andreea Marinescu, editor online: Ady Ivaşcu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.