Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Consiliul de supervizare al Lufthansa a aprobat luni pachetul de salvare de nouă miliarde de euro (zece miliarde de dolari) acordat de Guvernul german pentru a ajuta cea mai mare compania aeriană europeană să facă faţă pierderilor cauzate de pandemia de coronavirus (COVID-19), transmit Reuters şi Bloomberg.

Este cea mai mare operaţiune de salvare a unei companii demarată de Guvernul german de la debutul crizei. Va fi pentru prima dată de la privatizarea completă a Lufthansa, în 1997, când statul german va redeveni acţionar la compania aeriană.

"Recomand acţionarilor să urmeze această cale, chiar dacă vor trebui să facă contribuţii substanţiale în vederea stabilizării companiei. Trebuie să spunem clar că Lufthansa se va confrunta cu o situaţie dificilă în viitor", a afirmat Karl-Ludwig Kley, preşedintele Consiliului de supervizare al Lufthansa.

Autorităţile de reglementare şi acţionarii Lufthansa trebuie să aprobe pachetul de asistenţă financiară. În 25 iunie este programată o reuniune online a acţionarilor companiei germane.

În schimbul ajutorului Guvernului, Lufthansa va renunţa la plata viitoarelor dividende şi va limita remuneraţia acordată conducerii. Executivul va avea două locuri în Consiliul de supervizare, din care unul va deveni membru al comitetului de audit.

Planul prevede că Germania va prelua o participaţie de 20% în Lufthansa, pe care intenţionează să o vândă până la finalul lui 2023. Germania va achiziţiona noi acţiuni la o valoare nominală de 2,56 euro per titlu, valoarea totală fiind de aproximativ 300 de milioane de euro. Guvernul va injecta în Lufthansa 5,7 miliarde de euro iar banca de dezvoltare KfW şi alte bănci vor acorda companiei un împrumut de trei miliarde de euro, pe trei ani.

Vineri, Guvernul german şi Comisia Europeană au ajuns la un acord cu privire la condiţiile salvării Lufthansa. Astfel, Lufthansa va ceda concurenţilor până la 24 de sloturi orare de decolare şi aterizare utilizate de opt avioane staţionate la aeroporturile din Frankfurt şi München. Lufthansa a precizat că aceste sloturi vor putea fi preluate de un concurent european care nu a beneficiat de ajutoare de stat din cauza pandemiei de coronavirus.

Şi alte mari companii aeriene cum ar fi Air France-KLM, American Airlines, United Airlines şi Delta Air Lines au cerut ajutor de la stat ca urmare a efectelor economice ale pandemiei. AGERPRES/(AS - editor: Mihaela Dicu, editor online: Simona Aruştei)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.