

COD GALBEN: 17-05-2025 ora 10 Intre 17 mai, ora 10 – 17 mai, ora 21 se va semnala intensificări ale vântului
Primul avion super-jumbo Airbus SE A380 care a intrat în serviciul comercial, un avion care trebuia să revoluţioneze transportul aerian şi care acum va fi dezmembrat în piese de schimb, va reveni pe cer sub forma etichetelor pentru bagaje, transmite Bloomberg.
Cel mai mare avion de pasageri din lume, cu până la 544 de locuri şi cu un preţ de catalog de 436 milioane de dolari, Airbus A380 a fost lansat în 2007.
Primul astfel de avion, cu numele de serie MSN003, a efectuat zborul inaugural pentru compania Singapore Airlines Ltd, între Singapore şi Sydney, în luna octombrie 2007. Transportatorul asiatic a scos avionul din flota sa anul trecut şi l-a transferat în sudul Franţei, unde aparatul va fi dezmembrat pentru piese precum motoare şi componente aeronautice.
Însă pentru a mai scoate ceva bani din acest uriaş avion, o parte din fuselajul de aluminiu va fi îndepărtat pentru a produce 7.000 de etichete de bagaje, care vor fi puse în vânzare la un preţ de 27,95 euro pe bucată prin intermediul retailerului specializat Aviationtag.
Reciclarea avioanelor este o afacere profitabilă pentru că multe componente valorează mai mult vândute la bucată decât sub forma unui întreg avion. În plus, avioanele încep să fie dezmembrate din ce în ce mai devreme din cauza progreselor tehnologice care au convins companiile aeriene să opteze pentru modele de avioane cu un consum mai mic de combustibil.
Anul trecut, Airbus a anunţat că va pune capăt programului A380, urmând să mai producă şi să livreze doar 17 aeronave de acest fel până în 2021.
Singapore Airlines a fost prima companie care a operat modelul de avion A380. De departe cel mai mare client pentru acest model este Emirates cu un număr total de 123 de avioane A380 comandate. Alte companii, precum Deutsche Lufthansa AG, Malaysian Airlines şi Air France, şi-a redus comenzile iniţiale şi au început să-şi retragă avioanele cu două punţi. AGERPRES/ (AS-autor: Constantin Balaban, editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dădârlat)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | may 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |