Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Vânzările auto în China s-au contractat cu 18% în ianuarie, a 19-a lună de scădere consecutivă, adâncind declinul cu care se confruntă cea mai mare piaţă auto din lume şi presiunile la adresa economiei, pe fondul epidemiei cu noul coronavirus, transmit AP şi Reuters.

Livrările de SUV-uri, sedanuri şi furgonete au scăzut cu 20,2%, la 1,6 milioane de unităţi, a estimat joi Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM), care avertizează că "firmele sunt sub o presiune imensă".

Vânzările au fost afectate în urma deciziei autorităţilor de la Beijing de a prelungi vacanţa prilejuită de Anul Nou Chinezesc pentru a evita extinderea epidemiei. Astfel, fabricile auto şi magazinele de prezentare au rămas închise.

Anul acesta, vacanţa de Anul Nou Chinezesc a fost în ianuarie, în timp ce anul trecut a fost în februarie, ceea ce afectează nivelul vânzărilor auto.

"În viitorul apropiat, producţia auto şi vânzările vor fi semnificativ afectate. Sistemul de furnizare al componentelor va fi întrerupt", se arată în comunicatul CAAM.

China este responsabilă pentru 27% din producţia auto globală, faţă de 7% în 2003, conform datelor UBS.

Extinderea perioadei în care sunt închise fabricile afectează şi fluxul auto global de componente auto. Procentul exporturilor Chinei din totalul exporturilor de componente auto este de aproximativ 8%, faţă de 1% în 2003, indică UBS.

Vânzările de automobile electrice şi hibride au scăzut cu 54,5% în ianuarie, la 39.000 unităţi, a informat CAAM.

În provincia Hubei, epicentrul epidemiei cu noul coronavirus şi un hub auto major, responsabil pentru aproape 90% din producţia Chinei, Dongfeng Motor Group şi partenerii săi Honda Motor, Renault şi Peugeot au anunţat că vor amâna reluarea producţiei.

Conform estimărilor CAAM, piaţa auto din China s-ar putea contracta pentru al treilea an consecutiv în 2020, analiştii mizând pe relansarea vânzărilor în oraşele mici pentru a ajuta la diminuarea ritmului declinului.

Asociaţia Producătorilor Auto din China mizează în 2020 pe o scădere de 2% în ritm anual a vânzărilor de vehicule, după o contracţie de 8,2% în 2019, an în care vânzările de autovehicule au fost afectate de noile standarde de poluare, de încetinirea economiei şi de tensiunile comerciale cu SUA.

Piaţa auto chineză a început să scadă în 2018, când a înregistrat o primă contracţie de 2,8%, care a pus capăt unei creşteri care a început în anii 1990. Încetinirea pieţei auto globale şi a celei chineze vine într-un moment în care producătorii auto cheltuie miliarde de dolari pentru răspunde tranziţiei la vehiculele electrice. AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Dicu, editor: Andreea Marinescu, editor online: Irina Giurgiu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.