

Unilever va efectua o revizuire a afacerii sale cu ceaiuri pe plan global, inclusiv a brandurilor PG Tips şi Lipton, o modificare a strategiei directorului general Alan Jope, pe fondul încetinirii vânzărilor gigantului din domeniul bunurilor de larg consum, transmite Reuters.
Anterior, Jope declarase că firma investeşte în redresarea afacerii cu ceaiuri pe termen lung, dar schimbarea planului ar putea atenua temerile investitorilor, care cer reorganizarea diviziei de alimente şi băuturi răcoritoare a Unilever. Această unitate - care produce ceaiurile Lipton şi maioneza Hellmann - se confruntă cu scăderea vânzărilor, deoarece consumatorii optează pentru produse mai sănătoase.
"Vom analiza toate opţiunile în privinţa afacerii cu ceaiuri", a afirmat directorul financiar al Unilever, Graeme Pitkethly, după publicarea rezultatelor financiare care arată în trimestrul patru din 2019 cel mai lent ritm de creştere a vânzărilor din ultimul deceniu.
Afacerea cu ceaiuri are performanţe bune pe pieţele emergente şi la categoria produselor premium dar se va face o revizuire în toate regiunile şi la toate componentele afacerii. Opţiunile includ o vânzare parţială sau completă a afacerii, a declarat Graeme Pitkethly, fără a preciza perioada de timp în care se va efectua analiza.
Evaluarea a fost determinată de încetinirea vânzărilor de ceai negru pe pieţele dezvoltate, deoarece consumatorii preferă ceaiul de plante. Cea mai importantă parte a a afacerii cu ceaiuri a Unilever este reprezentată de ceaiul negru. Acesta se vinde în 60 de ţări şi generează vânzări anuale de trei miliarde de euro, a explicat Pitkethly.
Acţiunile Unilever (care produce supele Knorr, săpunul Dove şi îngheţata Ben & Jerry's) au urcat joi cu 1,5% la Bursa de la Londra. Anul trecut, titlurile au crescut cu 11%.
Directorul general al grupului anglo-olandez, Alan Jope, anunţa la preluarea mandatului, în ianuarie, că unul dintre obiectivele sale va fi majorarea investiţiilor pe pieţele emergente, inclusiv în ţări ca Vietnam şi Bangladesh, unde populaţia creşte rapid şi clasa mijlocie achiziţionează din ce în ce mai multe bunuri de larg consum.
Ca parte a procesului de simplificare a structurii, Unilever a decis recent să-şi restructureze activitatea în trei divizii: produse de înfrumuseţare şi îngrijire personală, produse pentru îngrijirea locuinţei, alimente şi răcoritoare. Primele două vor avea sediul în Londra, iar ultima la Rotterdam.
Unilever a fost înfiinţată în urmă cu 89 de ani, în urma fuziunii dintre un producător olandez de margarină şi un fabricant britanic de săpunuri.
Unilever South Central Europe coordonează din Bucureşti operaţiunile în şapte ţări din zonă: România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia şi Republica Moldova. AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Dicu, editor: Mariana Nica, editor online: Ada Vîlceanu)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
< | july 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |