COD GALBEN: 03-08-2021 ora 10 Intre 3, 4, 5 august se va semnala disconfort termic ridicat COD GALBEN: 03-08-2021 ora 10 Intre 03 august, ora 10:00 – 04 august, ora 10:00 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată COD GALBEN: 03-08-2021 ora 15 Intre 15:45 si 16:45 se va semnala averse ce vor cumula peste 20...30 l/mp, intensificări ale vântului, descărcări electrice, grindină in Județul Neamţ; COD PORTOCALIU: 03-08-2021 ora 15 Intre 15:15 si 16:00 se va semnala averse torențiale care vor acumula peste 35...40 l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului, vijelie, grindină in Județul Prahova; COD PORTOCALIU: 03-08-2021 ora 15 Intre 15:00 si 16:00 se va semnala averse torențiale care vor acumula peste 35...40 l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului, vijelie, grindină in Județul Buzău;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Consiliul de administraţie al constructorului auto japonez Nissan Motor Co se reuneşte joi pentru a decide dacă îl demite pe preşedintele Carlos Ghosn, care în prezent este arestat la Tokyo fiind bănuit de încălcarea legislaţiei financiare, o decizie până acum inimaginabilă pentru omul care a salvat Nissan de la faliment, informează AFP.

Potrivit surselor, reuniunea ar urma să înceapă în cursul după-amiezii la sediul Nissan de la Yokohama, la periferia capitalei Japoniei şi ar urma să dureze aproximativ două ore. În spatele uşilor închise, şase bărbaţi şi o femeie vor decide soarta preşedintelui consiliului de administraţie al alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi Motors, cel mai mare constructor auto mondial, a cărui viaţă s-a schimbat brusc începând cu ziua de luni.

Potrivit unei surse din apropierea conducerii Nissan, orice alt scenariu decât demiterea lui Ghosn este puţin probabil. "Propunerea nu ar fi fost supusă la vot dacă ar fi existat cea mai mică îndoială", a apreciat sursa.

Directorul general Hiroto Saikawa va fi cel care va conduce dezbaterile, iar decizia va fi luată prin ridicarea mâinii. Patru voturi vor fi suficiente pentru demiterea lui Carlos Ghosn, care, cel mai probabil, ar urma să fie înlocuit de Saikawa.

Simultan la parchetul din Tokyo va fi organizată o conferinţă de presă, într-un moment în care în mass media japoneză curg revelaţiile cu privire la neregulile de care ar fi vinovat Carlos Ghosn.

Oficial, franco-libiano-brazilianul Ghosn este acuzat că, împreună cu alţi complici, "şi-a minimizat retribuţia în cinci reprize, perioada iunie 2011 - iunie 2015", declarând la fisc venituri totale de 4,9 miliarde de yeni (aproximativ 37 milioane euro) în locul unor venituri de aproape 10 miliarde de yeni. Însă Ghosn este acuzat şi că a folosit bunurile companiei Nissan în scopuri personale, potrivit rezultatelor unei anchete interne efectuate de Nissan în ultimele luni.

Miercuri, tribunalul din Tokyo a decis să prelungească mandatul de reţinere al lui Carlos Ghosn pentru 10 zile în vederea continuării anchetei. Este posibil ca reţinerea să se prelungească şi mai mult având în vedere regulile din sistemul judiciar japonez.

La grupul francez Renault însă, unde Carlos Ghosn ocupă funcţia de preşedinte director general, prudenţa este cuvântul de ordine. Consiliul de administraţie al grupului care deţine marca Dacia a cerut partenerului Nissan să îi transmită informaţiile pe care le deţine în cadrul anchetei interne ce îl vizează pe Ghosn. Apreciind că nu este în măsură să se pronunţe pe fond cu privire la acest dosar, constructorul francez a decis să asigure interimatul prin numirea numărului doi, Thierry Bolloré, în postul lui Ghosn.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile cu 10,6 milioane unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota. În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun, etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele. AGERPRES/(AS - autor: Constantin Balaban, editor: Mariana Nica, editor online: Anda Badea)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.