Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Federaţia asociaţiilor de consumatori din Germania (VZBV) şi clubul auto ADAC au anunţat miercuri că vor da în judecată în data de 1 noiembrie producătorul auto Volkswagen (VW), în cadrul unui proces colectiv vizând manipularea emisiilor (Dieselgate), transmite Reuters.

Plângerea vizează vehiculele cu motoare diesel de tip EA 189, iar obiectivul este de a stabili că cei care au achiziţionat maşini VW au fost în mod intenţionat lezaţi în urma folosirii de către producătorul auto a unui soft pentru a eluda standardele de emisii poluante, a informat VZBV. Instituţia vrea să obţină compensaţii pentru cei aproximativ două milioane de proprietari de maşini diesel VW care nu sunt atât de prietenoase cu mediul cum susţinea grupul auto atunci când consumatorii au făcut achiziţia.

Volkswagen a informat că posibilitatea unui proces colectiv nu modifică punctul său de vedere conform căruia nu există bază legală pentru consumatori pentru a face plângeri legate de scandalul emisiilor poluante în Germania.

Luni, Volkswagen a fost dat în judecată de peste 1.600 de investitori, aceştia cerând daune de 9,2 miliarde de euro (10,6 miliarde de dolari) în urma pierderilor suferite ca urmare a scandalului Dieselgate.

Este vorba despre 1.670 de plângeri depuse de investitori, ca urmare a scăderii preţului pe acţiune, după declanşarea scandalului, în septembrie 2015.

Compania a plătit până acum amenzi şi penalităţi de 27,4 miliarde de euro.

"Volkswagen ar fi trebuit să informeze piaţa că a înşelat şi a generat riscuri de miliarde", a spus Andreas Tilp, unul dintre avocaţii implicaţi.

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania. AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Dicu, editor: Mariana Nica; editor online: Magdalena Tănăsescu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.