COD GALBEN: 02-12-2021 Intre 02:00 si 08:00 se va semnala intensificări ale vântului cu viteze ce vor depăși 90...110 km/h, transport de zăpadă ce va determina scăderea vizibilității in Județul Suceava, Județul Neamţ; COD GALBEN: 02-12-2021 Intre 02:00 si 08:00 se va semnala la altitudini de peste 1600 metri, intensificări ale vântului ce vor atinge la rafală 75...85 km/h in Județul Covasna; COD GALBEN: 02-12-2021 Intre 02:00 si 08:00 se va semnala intensificări temporare ale vântului care la rafală vor atinge și depăși 90...100 km/h, transport de zăpadă care determină scăderea vizibilităţii in Județul Cluj; COD GALBEN: 02-12-2021 Intre 02:00 si 08:00 se va semnala la altitudini de peste 1600 metri, intensificări ale vântului ce vor atinge la rafală 80...90 km/h in Județul Bacău, Județul Vrancea;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Comisia Europeană subestimează impactul unei dezvoltării prea rapide a vehiculelor electrice asupra locurilor de muncă din industria auto, au avertizat constructorii auto europeni pe baza unui raport publicat marţi de firma FTI Consulting, informează AFP.

"Comisia recunoaşte că vehiculele electrice au nevoie de mai puţină mână de lucru decât vehiculele echipate cu un motor cu combustie internă însă studiul FTI arată că CE subestimează impactul negativ al ţintelor sale privind limitarea emisiilor de CO2", afirmă Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) într-un comunicat de presă.

Această critică deschisă a uneia din măsurile principale din Pachetul pentru Mobilitate Curata intervine cu câteva zile înaintea unui vot important în cadrul comisiei de mediu din Parlamentul European cu privire la acest pachet legislativ.

La începutul lunii noiembrie 2017, executivul european propus impunerea unei reduceri cu 30% în medie a emisiilor de CO2 ale autoturismelor particulare până în 2030.

"Producătorii auto doresc să facă tranziţia spre vehiculele cu emisii zero. Cu toate acestea, întregul lanţ de producţie european va trebui să se transforme într-un ritm care este sustenabil, care să protejeze mediul şi viabilitatea pe termen lung a sectorului" a declarat secretarul general de la ACEA, Erik Jonnaert.

Parlamentul European şi Consiliul Uniunii Europene (care reprezintă statele membre) discută în prezent care sunt propunerile lor vis a vis de această propunere, înainte de a putea demara negocieri între instituţii.

Un proiect de raport al Comisiei de Mediu din Parlamentul European, care va fi votat săptămâna următoare, avansează obiective mult mai ambiţioase: o reducere de 50% a emisiilor de CO2 până în 2030, precum şi obiective ambiţioase în materie de producţie de vehicule cu emisii reduse.

Raportul Comisiei de Mediu este un preambul al poziţiei Parlamentului, care cel mai probabil va fi votată în luna octombrie.

Însă, potrivit ACEA un "marş forţat" în ceea ce priveşte producţia de vehicule electrice ar fi foarte dăunător pentru industria auto, şi ar lovi în mod disproporţionat producătorii de componente auto. Producţia şi mentenanţa vehiculelor echipate cu baterii electrice necesită mai puţină mână de lucru pentru că tehnologia lor este mai puţin complexă şi ele conţin mai puţine piese detaşate, reamintesc constructorii.

ACEA subliniază că industria auto este responsabilă pentru mai mult de 11% din locurile de muncă din industria manufacturieră în UE. Însă în 14 regiuni din UE, concentrate în Cehia, Germania, Italia, Slovacia, Ungaria, România, Suedia şi Marea Britanie, sectorul auto reprezintă chiar mai mult de 20% din locurile de muncă din industria manufacturieră. UN avans forţat spre automobilele electrice vor afecta în mod disproporţionat locurile de muncă în aceste regiuni, se arată în raportul FTI. AGERPRES/ (AS-autor: Constantin Balaban, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Ady Ivaşcu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.