Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Nivelul apelor Dunării a coborât miercuri la minime istorice pe trei secţiuni din Ungaria ca urmare a secetei din ultima perioadă, ceea ce afectează activitatea navelor de croazieră şi provoacă pierderi companiilor de shipping, transmite Reuters.

În Budapesta, nivelul Dunării a ajuns până la 0,61 metri, puţin peste minimul istoric de 0,51 metri înregistrat în anul 2003, a anunţat Administraţia Naţională pentru Ape din Ungaria.

Turiştii şi localnicii din Budapesta s-au îngrămădit pe pilonii de la baza podului Margareta pentru a putea surprinde o imagine unică a capitalei Ungariei. În schimb, transportatorii fluviali aşteaptă cu disperare ploile prognozate în zilele următoare în Austria şi Germania, în speranţa că acestea vor duce la creşterea nivelului apelor şi în Ungaria.

Ferenc Kruppa, directorul companiei de shipping Fluvius, a declarat că în primele opt luni ale acestui an se aşteaptă la venituri cu unu până la 1,5 milioane euro mai mici comparativ cu perioada similară a anului trecut, din cauza dificultăţilor de navigaţie. Kruppa a dezvăluit că barjele pot fi încărcate doar până la 25% din capacitate din cauza nivelului redus al apelor.

Gabor Spanyik, director la compania de shipping MAHART Passnave, la care acţionar majoritar este statul ungar, a dezvăluit că vasele care au o adâncime de scufundare de peste 1,6 metri trebuie să se oprească la Komarom, nord-estul Ungariei, deoarece nu pot naviga până la Budapesta. Spanyik a adăugat că autorităţile ungare au interzis navigaţia în intervalul 8 p.m. - 5 a.m. pentru marile nave de pasageri şi barje, în ideea de a limita riscul ca navele să eşueze.

"Sperăm că în următoarele patru-cinci zile vor cădea ploi în Austria şi Germania iar acestea ar putea creşte nivelul apelor cu 0,5-0,6 metri în Budapesta şi secţiunea din Ungaria a fluviului", a spus Spanyik. Acesta a mai precizat că firma sa a pierdut profituri în valoare de 100 milioane forinţi (355.000 de dolari) din cauza restricţiilor de navigaţie care au afectat 50 din cele 60 de vase ale sale. Spanyik a mai spus şi că o parte din marile nave internaţionale de pasageri sunt blocate în Budapesta de două săptămâni.

Rinul este o rută importantă pentru transportul de materii prime precum cereale, minerale, cărbune şi produse petroliere. La rândul său, Dunărea este o rută majoră pentru exportul de cereale dinspre Europa de Est spre Europa Occidentală. AGERPRES/ (AS-autor: Constantin Balaban, editor: Andreea Marinescu, editor online: Gabriela Badea)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.