Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

La 13 decembrie 2020 a început circulaţia trenurilor pe linia de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional ''Henri Coandă'' Bucureşti.

Lucrările de modernizare a liniei de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional ''Henri Coandă'' au fost recepţionate la data de 4 decembrie 2020, potrivit unui comunicat al CFR SA.

În data de 11 decembrie 2020, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunţat pe contul său de pe reţeaua Facebook că trenul spre Aeroportul Otopeni va circula la un interval de 40 de minute, 24/24 ore, durata călătoriei fiind de aproximativ 20 de minute, costul unui bilet de călătorie fiind de 4 lei.

Compania a derulat două mari proiecte feroviare pentru asigurarea legăturii directe între Gara Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional ''Henri Coandă'' Bucureşti.

Primul a vizat dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia - Baloteşti şi a avut valoarea de 50,5 milioane lei, fiind finanţat de la bugetul de stat.

Al doilea contract a avut ca obiect construcţia liniei noi pentru Racord CF la Terminalul T1 al Aeroportului Otopeni. Valoarea acestuia s-a ridicat la 412,72 milioane de lei, iar finanţarea a provenit din fonduri europene şi de la bugetul de stat.

Noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional ''Henri Coandă''.

Transportul feroviar dintre aeroport şi Gara de Nord va dura între 20-23 de minute.

Potrivit unui comunicat de presă al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA din 9 decembrie 2020, legătura directă între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti va fi asigurată pe relaţia Bucureşti Nord - Mogoşoaia - Aeroportul Internaţional ''Henri Coandă'' Bucureşti (şi retur) de 72 de trenuri (36 de perechi), care aparţin SNTFC CFR Călători, Regio Călători şi Transferoviar Călători. La această dată, linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Internaţional ''Henri Coandă'' era finalizată în proporţie de 97%. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.

Trenurile vor fi funcţionale odată cu intrarea în vigoare a noului Mers de Tren, valabil pentru perioada 13 decembrie 2020 (ora 00:00) - 11 decembrie 2021 (ora 24:00).


***

La 21 septembrie 2020, preşedintele Klaus Iohannis a participat alături de premierul Ludovic Orban şi de ministrul Transporturilor, Lucian Bode, la deplasarea test cu trenul pe conexiunea feroviară Gara de Nord - Aeroport ''Henri Coandă''.

Cu acel prilej, Klaus Iohannis a declarat că legătura feroviară de la Gara de Nord la Aeroportul ''Henri Coandă'' este "absolut esenţială" şi a punctat că România are şansa ''enormă" ca în anii următori să folosească bani europeni pentru infrastructura de transport. "Noi dorim să dezvoltăm aeroportul internaţional, să-i dăm amploare, dar pentru asta e nevoie să poţi să ajungi în aeroport în condiţii foarte bune, în condiţii predictibile şi pentru asta legătura de la Gara de Nord până în aeroport este absolut esenţială. Este evident că în acest fel şi în acest ritm vom reuşi să modernizăm infrastructura din România", a spus primul om în stat.

La 15 septembrie 2020, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, a subliniat că această cale ferată include primul tronson de cale ferată construit de la zero în România după Revoluţie.

***

În ziua de 26 martie 2019, CFR SA a anunţat că o asociere şi două companii au depus oferte pentru proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional ''Henri Coandă''. La 31 mai 2019, asocierea companiilor Arcada Company - ISPCF - DB Engineering & Consulting GMBH a câştigat procedura de licitaţie publică pentru proiectul "Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional ''Henri Coandă'' Bucureşti, Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (proiectare şi execuţie)".

Obiectul contractului a avut drept scop asigurarea unei legături directe între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional ''Henri Coandă'' prin construirea unei căi ferate duble în lungime de 2,95 km, a unui viaduct de 1,52 km care traversează DN1, trei podeţe, instalaţie de centralizare electronică şi o staţie de călători la terminalul T1.

Lucrările pentru racordul C.F. au fost incluse în obiectivul de investiţii "Modernizarea liniei Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti", în cadrul căruia CFR SA a semnat în luna aprilie 2019 şi contractul de lucrări pentru dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti. AGERPRES/(Documentare-Horia Plugaru, editor: Liviu-Ioan Tatu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.