Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

La 24 septembrie, în ultima zi de joi a lunii septembrie, este marcată Ziua mondială maritimă. Scopul zilei este de a atrage atenţia asupra importanţei siguranţei transportului şi securităţii maritime, protejarea mediului marin şi pentru a sublinia un aspect special al activităţii Organizaţiei Internaţionale Maritime.

Tema din acest an este "Transport durabil pentru o planetă durabilă" şi oferă o ocazie excelentă de a creşte gradul de conştientizare cu privire la Obiectivele Dezvoltării Durabile ale Organizaţiei Naţiunilor Unite şi de a prezenta acţiunile desfăşurate de Organizaţia Maritimă Internaţională (OMI) şi de statele membre în atingerea obiectivelor. Tema va oferi oportunităţi liderilor din diferite sectoare, inclusiv din cel al transportului maritim, atât pentru a reflecta asupra muncii depuse, cât şi asupra paşilor urgenţi planificaţi în continuare către un viitor durabil.

Domeniul transportului maritim, cu sprijinul cadrului de reglementare al OMI, a început deja tranziţia către acest viitor durabil. OMI a adoptat şi va continua să dezvolte măsuri pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, reducerea conţinutului de sulf din păcura navelor, punerea în aplicare a Convenţiei privind Gestionarea apei de balast, protejarea regiunilor polare, reducerea gunoiului maritim, îmbunătăţirea eficienţei transportului prin schimbul electronic de informaţii, să răspundă provocărilor digitalizării transportului maritim şi să sporească participarea femeilor în comunitatea maritimă.

Pandemia COVID-19 a evidenţiat profesionalismul şi sacrificiul celor două milioane de navigatori care îşi desfăşoară activitatea pe flota comercială mondială. Transportul maritim a continuat să asigure mai mult de 80% din comerţul mondial, inclusiv materiale medicale vitale, alimente şi alte bunuri de bază care sunt esenţiale pentru reacţia şi recuperarea COVID-19 - dar sute de mii de navigatori s-au confruntat cu o criză umanitară, deoarece au fost blocaţi pe mare, incapabili să coboare de pe navele pe care le operează cu contracte prelungite cu mai multe luni. Acest lucru trebuie abordat de urgenţă, guvernele să desemneze navigatorii ca lucrători esenţiali şi să asigure ca schimburile de echipaj să aibă loc, potrivit https://www.un.org/.

În 2020, ziua va fi celebrată sub forma unui eveniment online, în contextul măsurilor de distanţare socială cauzate de pandemie.

Anul trecut, tema dedicată acestei zilei, ''Empowering Women in the Maritime Community'', a oferit şansa de a atrage atenţia asupra importanţei egalităţii de gen, în conformitate cu Obiectivele Dezvoltării Durabile ale Organizaţiei Naţiunilor Unite precum şi de a evidenţia contribuţia importantă - dar încă mult neutilizată - a femeilor în sectorul maritim, potrivit http://www.imo.org. În 2018, când Organizaţia Maritimă Internaţională (OMI) a celebrat 70 de ani de la adoptarea Convenţiei care a stabilit înfiinţarea Organizaţiei, tema zilei a fost: ''Organizaţia Maritimă Internaţională 70: Moştenirea noastră - Un transport maritim mai bun pentru un viitor mai bun'', potrivit www.un.org şi www.imo.org.

Organizaţia Maritimă Internaţională (OMI), agenţie specializată a ONU, a fost înfiinţată în 1948, în cadrul unei conferinţe internaţionale, desfăşurată la Geneva. Scopul organizaţiei este acela de a facilita cooperarea în domeniul navigaţiei maritime internaţionale, asigurarea securităţii maritime, prevenirea poluării mărilor şi oceanelor şi elaborarea convenţiilor internaţionale privind navigaţia maritimă. Până la 22 mai 1982, s-a numit Organizaţia Interguvernamentală Consultativă pentru Navigaţie Maritimă. Organizaţia Maritimă Internaţională are sediul la Londra. OMI are 174 de state membre şi trei membri asociaţi (Insulele Feroe, Hong Kong şi Macao). Primul stat care a ratificat convenţia a fost Marea Britanie, în 1949. Cei mai recenţi membri sunt Armenia (2018) şi Nauru (2018), potrivit www.imo.org.

România este membră a acestei organizaţii din 1965 şi, în această calitate, este parte în toate convenţiile internaţionale majore privind siguranţa navigaţiei, prevenirea poluării şi facilitarea traficului maritim internaţional. AGERPRES/(Documentare - Irina Andreea Cristea, editor: Liviu Tatu, editor online: Andreea Preda)

 

Explicaţie foto din deschidere: Vedere a portului Yangluo din Wuhan, provincia Hubei din China centrală.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.