Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

La 21 aprilie 2020, Organizaţia Naţiunilor Unite aniversează, pentru a treia oară, Ziua mondială a creativităţii şi inovaţiei.

Anul acesta, Ziua mondială a creativităţii şi inovaţiei are loc în plină pandemie de COVID-19. De aceea, ONU a făcut un apel la persoanele cu înclinaţii artistice, imaginaţie şi creativitate să trimită desene, filmări, fotografii şi mesaje de impact prin care să promoveze statul acasă, igiena personală, distanţarea socială, dar şi gândirea pozitivă şi solidaritatea. Materialele astfel strânse pot fi văzute la adresa talenthouse.com. Fiecare dintre acestea poate fi cu uşurinţă transmise, mai departe, pe reţelele de socializare.

În mesajul prilejuit de Ziua mondială a creativităţii şi inovaţiei, secretarul-general al ONU, Antonio Guterres, a declarat: "Ne aflăm într-o situaţie fără precedent, în care regulile uzuale nu se mai aplică. Nu ne putem baza pe instrumente obişnuite în vremuri atât de neobişnuite. Creativitatea răspunsurilor noastre trebuie să fie pe măsura unicităţii acestei crize - magnitudinea răspunsurilor pe măsura gravităţii acesteia", potrivit talenthouse.com.

Adunarea Generală a ONU a adoptat, la 27 aprilie 2017, Rezoluţia 71/284, prin care se decide ca la data de 21 aprilie să fie marcată Ziua mondială a creativităţii şi inovaţiei, potrivit http://www.un.org.

Este marcată la şase zile de la data naşterii celui mai de seamă reprezentant al Renaşterii italiene din perioada de apogeu a acesteia, Leonardo da Vinci (15 aprilie 1452) şi cu o zi înaintea Zilei Planetei Pământ. În acest fel, ONU doreşte să sublinieze faptul că un viitor sustenabil pentru planetă poate fi obţinut în special printr-o abordare ştiinţifică, economică şi culturală care este în permanenţă creativă şi inovatoare.

În 2013, a fost publicat Raportul ONU asupra economiei creative, realizat de UNESCO şi de Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare. Din paginile acestuia reiese faptul că atât creativitatea, cât şi inovaţia, fie la nivel individual, fie la nivel colectiv, urmează să se numere printre principalele resurse ale naţiunilor în secolul al XXI-lea. Creativitatea în economie înseamnă nu doar spirit antreprenorial, ci şi identificarea de noi oportunităţi de utilizare mai eficientă a resurselor naturale din prezent.

ONU subliniază şi importanţa culturii şi audiovizualului, unde, din nou, creativitatea joacă un rol decisiv. Aceste domenii nu doar că au potenţialul de a crea locuri de muncă şi de a produce profit, dar au şi meritul de a îmbunătăţi dialogul şi înţelegerea între naţiuni, după cum reiese din documentul ''Globalizarea şi interdependenţa: cultura şi dezvoltarea durabilă'', publicat de ONU la 31 iulie 2014 şi care poate fi accesat la adresa http://undocs.org/A/69/216. AGERPRES/(Documentare - Horia Plugaru, editor: Suzana Cristache Drăgan)

 

Sursa foto: Facebook.com

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.