Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Mediul online a cunoscut modificări substanţiale după anii 2000, fiind extinsă posibilitatea accesării conţinutului pe internet.

Pe măsură ce site-urile de internet dedicate fotografiilor şi videoclipurilor apăreau în anul 2005, fondatorii YouTube au depistat o problemă: era o explozie în ce priveşte numărul modalităţilor scumpe sau facile de a înregistra în format video, dar nu exista încă modalitatea de a distribui conţinutul video.

Chad Hurley a studiat design la Universitatea Indiana în Pennsylvania, iar Steve Chen a urmat studii de cibernetică la Universitatea Illinois în Urbana-Champaign. După absolvirea studiilor, cei doi alături de Jawed Karim au început să lucreze la compania PayPal în San Jose, California, unde aveau să cunoască mulţi dintre viitorii lor angajaţi, conform https://sites.google.com.

Pe 14 februarie 2005, Hurley a înregistrat marca, logo-ul şi domeniul YouTube, care a fost activat la 9.13 p.m. ora locală în California. Trei luni mai târziu, în mai 2005, un grup redus de angajaţi a lansat versiunea beta a site-ului www.youtube.com.

Jawed Karim, cercetător în ştiinţa calculatoarelor şi cofondator al companiei YouTube, a fost cel care a încărcat primul videoclip, intitulat ''Me at the zoo'', pe platformă la 23 aprilie 2005.

YouTube a primit, în noiembrie 2005, 11,5 milioane de dolari fonduri de la Sequoia Capital pentru dezvoltarea afacerii, conform https://www.engadget.com. O lună mai târziu, YouTube a devenit în mod oficial o corporaţie. Primul birou a fost localizat deasupra unui local de pizza şi a unui restaurant nipon în San Mateo, California. Treptat, numărul angajaţilor a crescut, spaţiile de lucru au devenit tot mai multe, fiind necesară adoptarea unei faze superioare de dezvoltare a întregii idei.

Compania Google a anunţat, în 9 octombrie 2006, propunerea pentru fondatorii YouTube de cumpărare a întregii afaceri, la care lucrau 65 de angajaţi. Era un preţ extraordinar pentru acea vreme, respectiv 1,65 miliarde de dolari, conform Associated Press şi NBC News.

''Acesta este următorul pas în evoluţia internetului'', a declarat şeful executiv al Google Eric Schmidt la momentul anunţului achiziţiei, potrivit NBC News.

În anul tranzacţiei, platforma YouTube avusese, în luna august, 72,1 milioane de urmăritori la nivel internaţional, conform NBC News.

Birourile s-au mutat în San Bruno, California, însă explozia YouTube era abia la început.

Reclama companiei Nike, avându-l în prim plan pe fotbalistul brazilian Ronaldinho, a devenit primul videoclip pe platforma YouTube care atingea, în noiembrie 2005, pragul de 1 milion de vizitatori, potrivit www.thedrum.com.

Videoclipul melodiei ''Gangnam Style'' a devenit, în decembrie 2012, primul fişier video încărcat pe YouTube care depăşeşte pragul de 1 miliard de vizualizări, conform www.billboard.com.

În ianuarie 2008 a fost lansată versiunea mobilă a platformei YouTube.

Astăzi, YouTube este cea mai extinsă platformă destinată conţinutului video la nivel mondial şi al treilea cel mai vizitat website pe plan internaţional, conform https://sites.google.com.

Platforma, cu peste 2 miliarde de utilizatori activi lunar, reuneşte cea mai mare comunitate de distribuire a conţinutului video la nivel mondial ce include utilizatori, companii de publicitate şi peste 10.000 de parteneri, potrivit https://sites.google.com şi https://www.omnicoreagency.com. Conform datelor celor de la Google, la fiecare 60 de secunde sunt încărcate 24 de ore de conţinut video pe YouTube. Pentru a putea viziona sutele de milioane de videoclipuri încărcate pe platforma YouTube ar trebui 1.700 de ani.

Miliarde de utilizatori la nivel mondial au intrat pe cea mai populară platformă de pe mapamond, YouTube, pentru a descoperi şi a modela lumea prin intermediul conţinutului video. AGERPRES/(Documentare - Liviu Tatu, editor: Horia Plugaru, editor online: Alexandru Cojocaru)

 

 Sursa foto: www.i.ytimg.com

 
https://i.ytimg.com/vi/QveDZzMwvVQ/maxresdefault.jpg

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.