COD GALBEN: 17-11-2019 ora 10 Intre 10:00 si 14:00 se va semnala intensificări locale ale vântului cu viteze la rafală de 55...65 km/h in Județul Sibiu; COD GALBEN: 17-11-2019 Intre 06:50 si 12:00 se va semnala intensificări temporare ale vântului ce vor atinge la rafală 90-100 km/h in Județul Gorj, Județul Vâlcea; COD GALBEN: 17-11-2019 Intre 06:30 si 12:00 se va semnala vânt puternic cu rafale de 90...100 km/h, îndeosebi la peste 2000 m in Județul Argeş, Județul Prahova, Județul Dâmboviţa; COD GALBEN: 17-11-2019 Intre 06:30 si 12:00 se va semnala intensificări temporare ale vântului ce vor atinge la rafală 90 km/h in Județul Braşov, Județul Sibiu; COD GALBEN: 17-11-2019 Intre 06:30 si 12:00 se va semnala intensificări temporare ale vântului, cu viteze la rafală care vor atinge local 55...75 km/h, iar la peste 1800 m în județul Caraș-Severin, vor fi rafale de 90...100 km/h in Județul Caraş-Severin, Județul Timiş;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Spania marchează pe parcursul întregului an 2019 centenarul metroului din Madrid.

În urmă cu 100 de ani, la 17 octombrie 1919, a fost inaugurată prima linie a metroului din Madrid, conectând Cuatro Caminos din nord cu centrul oraşului, Puerta del Sol. Peste 14 zile, la 31 octombrie a devenit operaţional pentru populaţiei, având 8 staţii pe o distanţă de 4 km, potrivit www.metromadrid.es.

Linia 1 "Metro de Madrid", o linie de metrou subterană, marchează începutul metroului din Madrid. De la inaugurarea sa s-au realizat diverse extensii, inclusiv recentele - o prelungire nordică la Pinar de Chamartin, inaugurată la 11 aprilie 2007, şi o extindere sudică operaţională la 16 mai 2007 până la Valdecarros. Astăzi are 33 de staţii şi se întinde pe 24 de km de la un capăt la celălalt. Linia 1 este a doua cea mai aglomerată linie a metroului din Madrid, după Linia 6, cu peste 7,5 milioane de călători lunar.

După un secol de existenţă, având mai puţin de 600 de metri între staţii, metroul de pe linia inaugurală ajunge în prezent în 12 municipalităţi din Madrid, unde locuieşte peste 75% din populaţia metropolei. De la prima călătorie realizată de regele Spaniei Alfonso al XIII-lea (1886-1931), metroul s-a extins într-o manieră exponenţială, reflectând creşterea demografică şi economică a comunităţii din Madrid, ajungând ca întreaga reţea să aibă 294 km şi 301 staţii. "Metro de Madrid" este cel mai accesibil din lume, cu un total de 1.699 de scări rulante şi 515 ascensoare.

Metroul din Madrid este clasat între marile sisteme subterane de transport din lume: este pe locul 5 din punct de vedere al numărului de staţii, după Londra, New York, Shanghai şi Paris şi pe locul 8 în ceea ce priveşte extinderea, după New York, Londra, Beijing, Guangzhou, Seul, Shanghai şi Moscova. În 2018, 657,2 milioane de persoane au ales metroul madrilen ca formă de transport public în regiune.

 

Foto: (c) Cristian NISTOR / AGERPRES FOTO 



În prezent, Compania "Metro de Madrid" are aproximativ 7.000 de angajaţi şi un buget anual de 1 miliard de euro, comparativ cu 8 milioane de pesetas în 1919. Misiunea acesteia este ca metroul să devină opţiunea de transport preferată pentru populaţia din Madrid, oferind un serviciu de calitate şi eficient. În acest scop, cei trei piloni ai strategiei sale sunt serviciul public, eficienţa şi experienţa clienţilor.

Dedicată marcării centenarului metroului, cea de-a 96-a Adunare generală a Asociaţiei Internaţionale a Transporturilor Publice (UITP), este găzduită între 17 şi 18 octombrie de guvernul regional din Madrid. La Adunare generală UITP din 2018 de la Los Angeles, candidatura Madridului pentru organizarea reuniunii din 2019 a primit un sprijin unanim. UITP, fondată în 1885, funcţionează ca o reţea coordonată care reuneşte toţi actorii importanţi din domeniul transportului, favorizând canale pentru noi oportunităţi de afaceri, schimbul de cunoştinţe şi informaţii şi de asemenea inovaţia, pentru promovarea transportului public şi a mobilităţii durabile.

Reuniunea, la care vor participa reprezentanţi ai unui număr de 60 de sisteme subterane de transport din lume, se va concentra pe progresul în digitalizare, pe folosirea inteligenţei artificiale şi pe creşterea mobilităţii, cu scopul de a contribui la decongestionarea marilor oraşe şi de a introduce îmbunătăţiri ale sistemelor de transport. Întreprinderea publică "Metro de Madrid" îşi va prezenta principalele proiecte pentru dezvoltarea aşa-numitului "metrou al viitorului", potrivit site-ului acestuia. O parte importantă a dezbaterilor se va concentra pe analizarea provocărilor şi a strategiei actuale a "oraşului viitorului". În plus, vor avea loc sesiuni cu privire la avantajele metroului, metroului digital şi prezentări de lucrări ale subcomitetelor tehnice subterane ale UITP, precum şi o vizită tehnică.

Regele Felipe al VI-lea a participat la inaugurarea evenimentelor pentru sărbători cei 100 ai metroului din Madrid, la 18 octombrie 2018. Înainte de inaugurarea expoziţiei din staţia Chamartín, regele Felipe al VI-lea şi preşedintele Comunităţii din Madrid, Ángel Garrido, au călătorit cu un tren de la gara Sol până la Chamartín, un traseu similar cu cel parcurs de regele Alfonso al XIII-lea în 1919 în timpul inaugurării metroului. Regele Felipe al VI-lea a repetat aceeaşi fotografie ca cea făcută de bunicul său Alfonso XIII la inaugurarea din 1919, lângă primul tren care circula pe şinele "Metro de Madrid", potrivit www.metromadrid.es/en/press-release/2018-10-17.

Între evenimentele dedicate centenarului Metro de Madrid, se numără: expoziţia permanentă de trenuri clasice şi expoziţia intitulată "Portrete subterane", formată dintr-o serie de fotografii cu figuri celebre din lumea culturii, comunicării şi sportului, care şi-au adus propriile tributuri la Metro de Madrid, ambele în staţia Chamartín; o expoziţie permanentă "Linia Centenară" la staţiile de pe linia iniţială de la Cuatro Caminos la Sol (Linia 1); expoziţia intitulată "100 de ani de metrou", organizată de metrou timp de două luni în Shed Engine; Cartea Centenarului "Metro de Madrid", o lucrare multimedia, interactivă, o poveste grafică şi vizuală a unui secol de istorie din subteran şi a madrilenilor, prin texte, fotografii, infografice, împreună cu accesul la audio şi videoclipuri.

Compania "Metro de Madrid" va lansa un nou site web în acest an, pentru a oferi informaţii privind serviciul public oferit şi pentru a-l face mai accesibil, practic şi vizual, şi care va include şi istoria metroului din Madrid. AGERPRES/(Documentare - Daniela Dumitrescu, editor: Ruxandra Bratu, editor online: Gabriela Badea) 

 

* Sursa foto din deschidere: Metro de Madrid / Facebook 

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.