

COD PORTOCALIU: 27-05-2025 ora 10 Intre 27 mai, ora 10 – 29 mai, ora 03 Fenomene vizate: se va semnala ploi însemnate cantitativ COD GALBEN: 28-05-2025 Intre 07:40 si 10:00 se va semnala Intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 70…90 km/h, iar la altitudini mari de peste 90...120 km/h. in Zona de munte a județului Gorj , respectiv zona de munte a localităților, Zona de munte a județului Vâlcea , respectiv zona de munte a localităților, Zona de munte a județului Mehedinţi , respectiv zona de munte a localităților; COD GALBEN: 28-05-2025 Intre 07:15 si 09:00 se va semnala Intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 90...120 km/h. in Județul Dâmboviţa , zona de munte de peste 1800 m; COD GALBEN: 28-05-2025 Intre 07:15 si 09:00 se va semnala Intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 90...120 km/h. in Județul Braşov , zona de munte de peste 1800 m; COD GALBEN: 28-05-2025 Intre 03:00 si 09:00 se va semnala Intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 90...120 km/h. in Județul Caraş-Severin , zona de munte de peste 1800 m, Județul Hunedoara , zona de munte de peste 1800 m;
Podul Skansen, care pe 22 martie 2018, împlineşte 100 de ani de existenţă, este unic, prin construcţia sa, în Norvegia şi este doar unul dintre puţinele de acest gen existente în lume.
A fost declarat monument naţional şi trecut pe lista patrimoniului cultural naţional de către Riksantikvaren (Direcţia Norvegiană pentru Patrimoniul Cultural) în 2006. Autorităţile norvegiene au păstrat partea de construcţie a podului, părţile tehnice şi casa transformatorului. Conservarea nu a inclus calea ferată, echipamentul de semnal sau firele aeriene, potrivit www.riksantikvaren.no.
Podul Skansen (Skansen Bridge sau Skansenbruene) este un pod de cale ferată de 52 de metri cu punte mobilă. Acest tip de punte dispune de motoare şi unelte pentru a ridica şi a coborî clapeta de pe pod. El a fost proiectat de inginerul şi arhitectul american, de origine germană, Joseph Baermann Strauss (1870-1938), care a condus, printre alte lucrări şi cele ale Podului Golden Gate din San Francisco, construit între 1933-1937, şi care a fost considerat până în 1965 cel mai mare pod suspendat din lume.
Construit în acelaşi timp cu linia de cale ferată Dovrebahn, la care s-au realizat lucrări pentru schimbarea ecartamentului, podul facilitează deplasarea trenurilor de la Brattoya, spre Trondheim traversând Canalul Trondheim.
Podul Skansen a fost deschis la 22 martie 1918, permiţând trenurilor accesul la gara centrală Trondheim, şi în acelaşi timp, desfăşurarea traficului maritim pe Canalul Trondheim (Vestre kanalhavn).
În prezent la Trondheim, există două poduri Skansen, ambele mobile. Noul pod face legătura între Brattora şi Ila şi face zona portuară mai accesibilă pentru pietoni şi biciclişti, potrivit site-ului www.trondheim.com. AGERPRES/(Documentare - Daniela Dumitrescu; editor: Cerasela Bădiţă, editor online: Irina Giurgiu)
Sursa foto: trondheim.com/skansenbruene
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | may 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |