COD GALBEN: 26-07-2021 ora 10 Intre 27, 28, 29, 30, 31 iulie Fenomene vizate se va semnala 27, 28, 29, 30, 31 iulie Fenomene vizate

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Una din şase persoane care au folosit aplicaţiile online de întâlniri a fost victima fenomenului de publicare a informaţiilor personale pe internet de către partenerul virtual, potrivit rezultatelor unui sondaj realizat de compania de securitate cibernetică Kaspersky şi publicat luni.

O dată cu mutarea relaţiilor interpersonale în lumea digitală, colectarea şi expunerea publică a datelor cu caracter personal - cunoscută şi sub numele de "doxing" - a devenit un motiv major de îngrijorare, notează Kaspersky.

Echipa companiei de securitate cibernetică a realizat un sondaj, expunând principalele ameninţări şi temeri cu care s-au confruntat utilizatorii în timpul întâlnirilor online, iar experţii Kaspersky au constatat că fiecare al şaselea utilizator a trecut prin "doxing" în timp ce îşi căuta un partener online, se menţionează în comunicatul companiei.

Deşi o dată cu răspândirea reţelelor sociale şi a aplicaţiilor de întâlniri, comunicarea a devenit mai uşoară, mai rapidă şi mult mai convenabilă, jumătate (54%) dintre respondenţi recunosc că le este frică să nu fie urmăriţi de cineva pe care l-au cunoscut online, ceea ce este una dintre consecinţele doxing-ului, potrivit Kaspersky.

"Divulgarea unei cantităţi mult prea mari de informaţii personale în aplicaţiile de dating şi pe reţelele sociale este ceva care poate duce la mari probleme în viitor. Utilizatorii lasă o vastă urmă de informaţii de identificare online, iar aceste date pot fi preluate şi utilizate în avantajul doxerilor. Accesul doxerilor la adresa de domiciliu, locul de muncă, numele, numărul de telefon etc. al unei ţinte creşte riscul transferării ameninţărilor din lumea online în cea fizică. De exemplu, fiecare al şaselea respondent (16%) recunoaşte că s-a confruntat cu doxing. Mai mult decât atât, există şi respondenţi (11%) care au trecut prin doxing în timpul întâlnirilor online, dar care nu erau familiarizaţi cu noţiunea şi nu ştiau ce li se întâmplă", se precizează în comunicatul Kaspersky.

De asemenea, cercetările companiei arată că 40% dintre intervievaţi recunosc că, în timp ce comunicau online, au întâmpinat una din următoarele probleme: partenerul lor a distribuit capturi de ecran ale conversaţiei fără consimţământul lor (12% din respondenţi), i-a ameninţat cu informaţii personale pe care le-au găsit online (10%), le-a făcut publice fotografiile intime (8%) sau i-a urmărit în viaţa reală (9%).

Cea mai răspândită problemă a doxing-ului este cyberstalkingul - 17% dintre respondenţi recunosc că au fost urmăriţi pe reţelele sociale de către o persoană cu care au discutat pe aplicaţiile de întâlniri. Practic, doar 60% din respondenţi nu au întâmpinat niciuna din problemele de mai sus.

Anna Larkina, expert în securitate la Kaspersky, a atras atenţia că pe platformele de întâlniri există infractori sau roboţi în căutare de victime.

"Într-adevăr, reţelele sociale şi diverse aplicaţii ne-au uşurat mult întâlnirile. S-ar putea să găsiţi dragostea vieţii dvs. online, dar, din păcate, există şi roboţi şi infractori care caută victime pe platformele de întâlniri. De aceea, în timp ce comunicaţi cu cineva online, este încă important să vă amintiţi regulile de bază ale confidenţialităţii digitale. Pentru a vă prezenta online în condiţii de siguranţă, vă recomand să nu comunicaţi nimănui informaţii personale de identificare, cum ar fi numărul dvs. de telefon, locaţia, adresa de acasă şi de serviciu etc. Prevenirea ameninţărilor din timp vă va permite să vă bucuraţi de întâlniri online fără nici o teamă", a apreciat experta în securitate a Kaspersky, citată în comunicatul companiei. AGERPRES/(AS - autor: George Coman; editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dădârlat)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.