Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Personalul care lucrează de la distanţă are tendinţa de a-şi supraestima nivelul cunoştinţelor despre elementele de bază ale securităţii cibernetice, iar în 90% dintre cazuri angajaţii au răspuns "Ştiu" sau "Cred că ştiu" cum să gestioneze problemele din online, reiese dintr-un studiu realizat de Kaspersky şi Area9.

Programul de instruire, gratuit, despre conştientizarea securităţii lucrului de la distanţă, oferit de Kaspersky şi Area9, a arătat că participanţii aleg răspunsuri corecte 66% din timp. Cu toate acestea, chiar şi atunci când greşesc, rămân în mare parte încrezători în competenţele lor. Cele mai dificile subiecte s-au dovedit a fi maşinile virtuale, actualizările şi motivele pentru care oamenii ar trebui să utilizeze resursele IT corporative, chiar şi atunci când lucrează în afara biroului.

Analiza rezultatelor, anonimizate, a arătat că personalul care lucrează de la distanţă are tendinţa de a-şi supraestima nivelul cunoştinţelor despre elementele de bază ale securităţii cibernetice. În 90% dintre cazuri, atunci când participanţii au ales un răspuns greşit au răspuns "Ştiu" sau "Cred că ştiu". Acest lucru a fost dezvăluit printr-o metodologie de învăţare adaptivă, care a cerut participanţilor să îşi evalueze nivelul de încredere în răspunsuri, precum şi să răspundă la întrebările testului, notează realizatorii cercetării.

Potrivit sursei citate, au fost identificate şi cele mai dificile obiective de învăţare - cele mai grele fiind motivele pentru care să foloseşti maşini virtuale. Astfel, până la 60% dintre răspunsurile acordate au fost greşite în această categorie, 90% dintre respondenţi intrând în categoria de "incompetenţă involuntară".

"Aceasta înseamnă că participanţii care au răspuns greşit la întrebări erau siguri că au ales răspunsul sau opţiunea corectă", se precizează în concluziile studiului.

De asemenea, peste jumătate (52%) din totalul răspunsurilor la întrebările despre motivele pentru care angajaţii ar trebui să folosească resursele IT corporative (cum ar fi serviciile de e-mail, mesagerie sau stocare cloud) atunci când lucrează de acasă au fost incorecte. În 88% dintre cazuri, angajaţii de la distanţă au crezut că pot explica acest lucru corect.

În plus, aproape aceeaşi proporţie de greşeli (50%) a fost întâlnită şi atunci când cei chestionaţi au răspuns la o întrebare despre modul în care se instalează actualizările de software. În acest caz, o majoritate uimitoare, de 92% dintre cei care au oferit răspunsuri greşite, credea că deţine abilităţile necesare. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Oana Tilică, editor online: Ada Vîlceanu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.