Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Albumul "Les films de Sainte-Orlan", care rezumă expoziţia omonimă cu afişe de filme fictive a artistei franceze Orlan, de anul trecut, din Cluj-Napoca, a fost lansat, miercuri, la Muzeul Naţional de Artă a României.

"Expoziţia din Cluj-Napoca a fost constituită în jurul filmelor pe care artista Orlan le-a realizat de-a lungul carierei sale, este o retrospectivă pe această temă, a filmelor fictive pe care le-a făcut, pentru că ceea ce s-a putut vedea la Cluj-Napoca era un soi de publicitate falsă sau fictivă pe care artista a conceput-o în jurul unor filme care nu au existat, dar având în vedere că filmul a fost decenii la rând pentru marele public un element de interes extraordinar, ea a plecat de la premisa că în jurul acestui motiv se poate construi ceva care are legătură cu artele plastice şi cu prezenţa artistului, cu faptul că el devine o vedetă în societate", a declarat directorul general al Muzeul Naţional de Artă a României, Călin Stegerean, cu prilejul lansării albumului.

Acesta a precizat că albumul "Les films de Sainte-Orlan" rezumă expoziţia omonimă, cuprinzând, însă, şi contribuţii teoretice ale unor exegeţi ai artei contemporane, cum este Horea Avram, Raluca Oancea şi Laura Ilea.

Stegerean a menţionat că albumul coordonat de Florin Ştefan şi Horea Avram a fost publicat de Fundaţia Culturală Intact şi a fost realizat cu sprijinul Institutului Francez din România.

El a adăugat că Orlan, una dintre cele mai importante reprezentante ale artei corporale, s-a revoltat împotriva canoanelor frumuseţii, supunându-se unor operaţii de chirurgie "estetică".

"Mi-am pus întrebări despre vedetele din fotbal, stereotipurile legate de frumuseţe şi despre operaţiile estetice, despre genetică şi biotehnologie şi, bineînţeles, despre cinema şi ficţiunea pe care o suscită. (...) Mi-am pus întrebări despre presiunea care se pune pe corp, presiunea socială, culturală, tradiţională, politică sau chiar religioasă care conferă un anumit statut acestui corp, îndeosebi celui al femeii", a mărturisit Orlan.

Curatorul expoziţiei "Les films de Sainte-Orlan", Horea Avram, a afirmat că evenimentul a fost croit în jurul ideii de film. "A fost o abordare curatorială într-o cheie cinematică. Am încercat să fac din spaţiul luminat al galeriei mai degrabă unul în penumbră, care aduce mai degrabă a multiplex sau a cinematograf, pentru că era un spaţiu care găzduia o serie de afişe de film care nu există", a punctat Horea Avram.

În opinia sa, a fost o încercare "de a provoca mediul filmic". El a menţionat că expoziţia a mai cuprins şi instalaţii video, coloana sonoră a unei pelicule care nu există.

"Expoziţia a avut o rezonanţă foarte bună şi am zis că trebuie să punem o piedică în calea uitării şi să facem un catalog la finalul acestei minunate aventuri", a adăugat Horea Avram. AGERPRES/(A - autor: Iulia Carciog, editor: Cătălin Alexandru, editor online: Andreea Preda)

 

Sursa foto: Muzeul Național de Artă al României/Facebook

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.