Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

USR PLUS atrage atenţia, miercuri, că bugetul propus al municipiului Arad prevede reducerea cu 60% a fondului de salarii de la Filarmonică, precizând că "se opune oricărei reduceri de personal care va afecta capacitatea Filarmonicii de a presta servicii culturale".

"Proiectul întocmit de primarul Bibarţ (Călin Bibarţ - n.r.) prevede pentru anul 2021 suma de 5,5 milioane de lei destinată cheltuielilor de personal ale Filarmonicii. Proiectul de buget al anului trecut a alocat 9,2 milioane de lei pentru aceeaşi destinaţie (9,3 milioane pentru 2019). Pentru primele patru luni ale anului se aplică prevederile bugetare din 2020 (în lipsa unui buget adoptat pentru anul curent), astfel că în ultimele opt luni ale lui 2021 rămâne disponibilă suma de 2,5 milioane de lei pentru plata angajaţilor. Un calcul simplu arată că fondul de salarii al Filarmonicii se va reduce cu 60% după adoptarea noului buget. Având în vedere că valoarea salariului este stabilită prin legea salarizării unitare, este evidentă intenţia Primăriei de a face concedieri substanţiale", transmite USR PLUS Arad, într-un comunicat.

Potrivit sursei citate, se propune ca soluţie alternativă "scăderea cheltuielilor materiale (1,4 milioane de lei), în paralel cu creşterea numărului de spectacole şi beneficiari (spectatori)".

"În Arad trebuie să privim banii alocaţi Filarmonicii ca o investiţie în viitor, în baza unei mai bune colaborări cu şcolile. USR PLUS se opune oricărei reduceri de personal care va afecta capacitatea Filarmonicii de a presta servicii culturale. O astfel de instituţie este greu de construit, iar pierderea ei ar coborî şi mai mult statutul oraşului nostru, aflat în evident declin faţă de municipiile vecine", se mai arată în comunicat.

În urmă cu două săptămâni, USR PLUS Arad arăta că la nivelul Primăriei Arad cheltuielile pentru salarii au crescut de aproximativ trei ori în ultimii cinci ani.

"Sumele alocate pentru plata angajaţilor din primărie au sporit de la 14,6 milioane de lei în 2016 la 42,4 milioane în 2020", menţiona sursa citată pe 22 martie, care mai arăta că, "în aceeaşi perioadă, salariul mediu brut a crescut în România de numai două ori".

"Aşadar, Primăria Arad a cheltuit bani pentru salarii peste ritmul de creştere al veniturilor salariale la nivel naţional. Dacă s-ar fi aliniat acestui ritm, numai pentru 2020 s-ar fi realizat o economie de 12,9 milioane de lei", preciza USR PLUS Arad.

Primarul municipiului Arad, Călin Bibarţ, a anunţat, în 2 aprilie, că aproximativ 200 de posturi din cele 900 aflate în organigramele Primăriei şi instituţiilor subordonate vor fi restructurate, având în vedere că în buget au fost reduse cheltuielile de salarizare cu 11 milioane de lei în acest an, iar pentru a se decide cine îşi va păstra funcţiile vor avea loc testări.

Primarul declarase că este vorba de o estimare a numărului de posturi ce vor fi reduse şi că vor fi afectaţi atât funcţionari ai Primăriei, cât şi angajaţi din instituţii subordonate, precum Poliţia Locală, Direcţia de Asistenţă Socială sau instituţii de cultură.

"Propunerea la buget este ca pe o parte din acest an, a doua jumătate a anului, să fie doar o reducere cu 11 milioane de lei (cheltuieli de salarizare - n.r.), ceea ce ar însemna ca la un an întreg să fie de peste 22 milioane. (...) Am început cu posturile de conducere, ceea ce înseamnă, acolo unde legea ne permite, o comasare a unor direcţii, o reaşezare a lor, adică o reducere de 30% a posturilor de conducere. Va fi o reaşezare şi a serviciilor, birourilor, probabil va fi şi aici un număr scăzut între 20 - 25% şi este posibil ca din funcţiile ocupate, nu vorbim de vacante, de execuţie să ne apropiem de 200 de posturi. Nu discutăm de oameni în momentul de faţă. De asemenea, ponderea cea mai mare, spre două treimi, este din rândul funcţionarilor, pentru că aceştia sunt cei mai mulţi", spunea Călin Bibarţ.

Primarul declarase că aceste restructurări sunt "un pas necesar", dar că decizia va fi şi la Consiliul Local Municipal.

Primăria Arad şi instituţiile subordonate au, în total, 896 de posturi, din care 681 sunt funcţii publice, iar diferenţa este reprezentată de personalul contractual. AGERPRES/(AS - autor: Marian Buga, editor: Georgiana Tănăsescu, editor online: Ady Ivaşcu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.