Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Televiziunea publică respinge orice acuzaţie în legătură cu nerespectarea drepturilor şi a legislaţiei faţă de angajaţi şi precizează că valorile măsurătorilor câmpurilor electromagnetice sunt sub nivelul maxim admis, iar mesaje precum cele generate de MediaSind aduc "grave" prejudicii TVR.

Precizarea survine informării de presă cu titlul "Pentru conducerea TVR sănătatea angajaţilor nu contează!", preluată în articolul intitulat "Tribunalul obligă conducerea TVR să explice de ce nu a efectuat determinări de noxe pentru toţi factorii de risc (sindicate)".

"Valorile măsurătorilor câmpurilor electromagnetice sunt sub nivelul maxim admis - aceasta este concluzia măsurătorilor efectuate de firma specializată Societatea Naţională de Radiocomunicaţii (SNR). Măsurătorile au fost făcute în diferite puncte de la sediile TVR din Bucureşti şi din Cluj (studiouri, redacţii, grupuri de montaj, cabine de sunet, Ingest, care de reportaj, satelit etc.), în care funcţionează echipamente IT, echipamente tehnice TV, telefoane, antene de comunicaţii şi staţii GSM exterioare", explică TVR, într-un comunicat transmis vineri AGERPRES.

Potrivit televiziunii publice, "aceste informaţii, împreună cu Rapoartele de măsurători emise de SNR pentru sediile din Bucureşti şi Cluj, respectiv Referatul tehnic emis de Institutul Naţional de Sănătate Publică privind interpretarea Rapoartelor de măsurători de câmpuri electromagnetice eliberate de Societatea Naţională de Radiocomunicaţii, Direcţia Radiocomunicaţii Bucureşti, respectiv Direcţia Radiocomunicaţii Cluj, au fost publicate pe site-ul intern al SRTv încă din data de 15 noiembrie 2019 şi au putut fi consultate de toţi salariaţii instituţiei".

"Aceste informatii au fost primite de la firma specializată abia după transmiterea solicitării în baza Legii 544 şi după iniţierea acţiunii în instanţă, motiv pentru care SRTv le-a comunicat în instanţă. În ceea ce priveşte măsurătorile altor factori de risc, SRTv a demarat procedurile de achiziţie a serviciilor de specialitate, dar procesul a fost îngreunat de apariţia epidemiei COVID-19", se arată în comunicatul TVR.

Totodată, TVR precizează că Sindicatul Român al Jurnaliştilor MediaSind nu este un sindicat constituit la nivelul SRTv, ci al AGERPRES, "aşa-zisa filiala SRTv, invocată de Mediasind", neavând "niciun temei legal".

"Prin acţiunile sale, MediaSind afectează desfăşurarea activităţii Televiziunii Publice, lezând grav imaginea serviciului public de televiziune. Prin demersurile sale abuzive şi nelegale, MediaSind subminează, în fapt, activitatea serviciului public de televiziune. Asemenea acţiuni nu pot fi calificate decât ca fiind grave şi periculoase, cu atât mai mult venind din partea unui sindicat nelegitim la nivel de SRTv", se mai arată în comunicatul televiziunii publice.

Potrivit unui comunicat al organizaţiei sindicale, remis vineri AGERPRES, Tribunalul Municipiului Bucureşti a admis joi, 4 iunie 2020, cererea Sindicatului Român al Jurnaliştilor MediaSind de a obliga conducerea Societăţii Române de Televiziune - SRTV să facă publice "rezultatele determinărilor de noxe, respectiv factorii de risc neluaţi în calcul la aceste determinări şi motivele acestei omisiuni".

"Observând că tot mai mulţi colegi se îmbolnăvesc de maladii grave, Sindicatul Român al Jurnaliştilor MediaSind a depus în data de 28 octombrie 2019 o cerere de chemare în judecată a conducerii Societăţii Române de Televiziune - SRTV, în urma refuzului acesteia de a prezenta rezultatul măsurătorilor de câmp electromagnetic din instituţie. În repetate rânduri filiala SRJ MediaSind din SRTV, MediaSind TVR, a atras atenţia că sănătatea angajaţilor din cea mai mare instituţie de media a statului este pusă în pericol din cauza inconştienţei conducerii ei, care refuză aplicarea măsurilor necesare pentru eliminarea-diminuarea factorilor de risc asupra sănătăţii angajaţilor TVR. Precizăm că, deşi MediaSind TVR a solicitat să se facă măsurători asupra tuturor factorilor de risc - suprasolicitare neuropsihică, zgomote, trepidaţii, temperatură neadecvată, umiditate improprie, curenţi de aer, praf, microorganisme, factori biologici sau microbiologici periculoşi, luminozitate inadecvată - conducerea TVR a decis să accepte doar măsurarea radiaţiilor electromagnetice, ca şi cum ceilalţi factori de risc nu ar exista în instituţie", se menţiona în comunicat. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Popescu, editor: Claudia Stănescu, editor online: Irina Giurgiu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.