COD GALBEN: 13-07-2020 ora 10 Intre 13 iulie, ora 10:00 – 13 iulie, ora 20:00Fenomene vizate se va semnala 13 iulie, ora 10:00 – 13 iulie, ora 20:00Fenomene vizate

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Curtea de Apel Bucureşti a respins recursul formulat de conducerea Societăţii Române de Televiziune - SRTV împotriva Sentinţei TMB prin care instanţa de judecată a obligat-o să facă publice informaţiile referitoare la angajările preferenţiale din instituţie, sentinţa fiind definitivă, informează SRJ MediaSind printr-un comunicat.

Conform sursei citate, constatând că nerespectarea angajamentelor semnate de către conducerea TVR devine o regulă, că angajaţii celei mai mari instituţii de presă din ţară pierd constant drepturi importante, fiindu-le, astfel, afectate atât situaţia financiară, cât şi stabilitatea locurilor de muncă, constatând că în TVR se mimează activitatea sindicală iar unii lideri primesc funcţii de conducere şi salarii mărite, observând că au fost făcute angajări preferenţiale şi fără respectarea legislaţiei, inclusiv membri ai Consiliului de administraţie, în data de 9 aprilie 2019 MediaSind - TVR a notificat pe preşedintele-director general, Doina Gradea să pună la dispoziţie o serie de informaţii publice.

Acestea vizau: numărul total al angajărilor efectuate în SRTV, defalcate pe intervalele octombrie 2017 - martie 2018 şi aprilie 2018 - martie 2019; numărul angajărilor prin concurs, denumirea posturilor ocupate şi a structurilor de care aparţin, defalcate pe perioadele precizate; numărul angajărilor prin examen, denumirea posturilor ocupate şi a structurilor de care aparţin, defalcate pe perioadele menţionate; câte dintre angajările efectuate în perioadele precizate au respectat principiul recrutării interne prioritare, concretizate prin anunţuri de recrutare internă; numărul cazurilor în care posturile vacante sau temporar vacante au fost ocupate de salariaţi ai SRTV, denumirea posturilor, a structurilor de care aparţin şi numele salariaţilor câştigători; câte dintre angajările efectuate în perioadele precizate au fost precedate de publicitate prin mijloace de informare în masă şi prin afişaj la sediul SRTv; câte comisii de examen/concurs responsabile de angajările efectuate în perioadele precizate au avut în componeţă ca membru cu drepturi depline a unui delegat din partea Sindicatului reprezentativ; care au fost angajările efectuate în absenţa reprezentantului sindicatului şi motivele care au dus la aceste situaţii (lipsa înştiinţării oficiale din partea angajatorului sau lipsa de răspuns a Sindicatului reprezentativ).

"În data de 19.04.2019, SRTV a transmis adresa nr. C/322/2019 prin care răspunde doar la unele întrebări, omiţând să prezinte denumirea posturilor ocupate precum şi numele salariaţilor declaraţi câştigători în urma concursurilor sau examenelor organizate. Din aceste motive, SRJ MediaSind a depus în data de 22.04.2019 o Reclamaţie administrativă, invocând faptul că răspunsul oferit este incomplet şi superficial şi că sunt aşteptate toate informaţiile solicitate, pentru a evita un nou proces. La această ultimă solicitare conducerea instituţiei nu a trimis niciun răspuns. În aceste condiţii, SRJ MediaSind a decis să se adreseze instanţei, pentru a obliga conducerea TVR să facă publice informaţiile solicitate", se mai precizează în comunicat.

SRJ MediaSind mai semnalează că, în acest moment, pe rolul instanţei se află mai multe procese ce au ca obiect lipsa de transparenţă faţă de cheltuirea banului public, nerespectarea prevederilor din Contractul Colectiv de Muncă, neacordarea voucherelor de vacanţă, diminuarea drepturilor angajaţilor, lipsa de transparenţă în privinţa facilităţilor acordate sindicatului său de casă, SPUSTv , precum şi "dezmăţul financiar" privind contractele juridice încheiate cu diverse case de avocatură.

"Atitudinea dictatorială a şefei TVR, Doina Gradea, a fost de fiecare dată sancţionată de organizaţiile naţionale şi internaţionale de presă, care au protestat şi au cerut Parlamentului să o demită de urgenţă de la conducerea instituţiei, mai precizează reprezentanţii sindicatului.AGERPRES/(AS-autor: Nicoleta Gherasi, editor: Andreea Marinescu, editor online: Andreea Lăzăroiu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.