COD GALBEN: 27-11-2020 ora 22 Intre 22:30 si 02:00 se va semnala ceață care determină scăderea vizibilității sub 200 m in Mun. Bucureşti; COD GALBEN: 27-11-2020 ora 21 Intre 21:00 si 02:00 se va semnala local ceață care determină reducerea vizibilității sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Bacău, Județul Botoşani, Județul Galaţi, Județul Neamţ, Județul Vrancea, Județul Iaşi, Județul Vaslui; COD GALBEN: 27-11-2020 ora 21 Intre 21:00 si 00:00 se va semnala Ceaţă ce determină scăderea vizibilităţii local sub 200 m şi izolat sub 50 m in Județul Olt, Județul Dolj, Județul Mehedinţi; COD GALBEN: 27-11-2020 ora 20 Intre 20:10 si 23:00 se va semnala ceață care va determina scăderea vizibilității, local sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Constanta, Județul Tulcea; COD GALBEN: 27-11-2020 ora 20 Intre 20:00 si 02:00 se va semnala ceață care va determina scăderea vizibilității, local sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Brăila, Județul Ialomiţa, Județul Prahova, Județul Buzău, Județul Călăraşi, Județul Giurgiu, Județul Ilfov, Județul Teleorman, Județul Dâmboviţa;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Iaşi, 12 mai /Agerpres/ - Actriţa Manuela Hărăbor, care a devenit foarte cunoscută pentru rolul principal din filmul 'Pădureanca', şi-a manifestat, într-un interviu acordat AGERPRES, regretul că în ultimii ani nu a mai reuşit să obţină un rol important într-un film românesc.

În interviul acordat la Iaşi, cu ocazia proiecţiei filmului 'Pădureanca' în cadrul Festivalului Serile Filmului Românesc, îndrăgita actriţă recunoaşte cu tristeţe că nu are niciun proiect în cinematografia românească actuală. Ea a rememorat modul în care se făceau filme în perioada de dinainte de Revoluţie, subliniind că din cele peste 30-35 de producţii care erau realizate anual nu toate erau despre comunişti, iar toţi actorii aveau ocazia de a lucra, "ceea ce era un lucru absolut minunat".

Actriţa mai spune că în prezent obstacolul bugetelor restrânge foarte mult creativitatea regizorilor, aceştia neputând să facă filme cu subiecte prea variate.

AGERPRES: Serile Filmului Românesc vă oferă prilejul să reveniţi în actualitate cu rolul din 'Pădureanca'. Ce emoţii vă încearcă în acest moment?

Manuela Hărăbor: Emoţii sunt multe, dar în mod special e o foarte mare bucurie, pentru că nu se întâmplă foarte des ca un film să reziste atât de mult timp. A fost o probă pentru noi toţi cei care am fost în distribuţie, pentru domnul Nicolae Mărgineanu, regizorul filmului, pentru că observ că de fiecare dată când este dat pe vreun post de televiziune sau participăm la vreo proiecţie în cadrul unui festival, lumea vine cu mare drag şi îl vede cu bucurie, aprecierile sunt extraordinare şi faptul că lumea mă strigă în continuare pe stradă Pădureanca, după 30 de ani, e copleşitor.

AGERPRES: Diferă lumea filmului de atunci de lumea filmului de astăzi?

Manuela Hărăbor: Diferă, pentru că în primul rând atunci se făceau foarte multe filme. Erau peste 30-35 de producţii pe an, dintre care nu toate erau despre comunişti, aşa cum se spune acum. Scăpau destul de multe filme pe an bune. Toţi actorii aveau de lucru, ceea ce era un lucru absolut minunat. Actorii tineri, ca şi în cazul meu, studenţii aveau şansa să debuteze, să îşi facă mâna, să îşi câştige experienţă, plus că mai era un lucru: fiind toate subvenţionate de stat, nu se punea niciodată problema de buget. Se puteau face filme de epocă cu decoruri impresionante, cu costume, cu distribuţii mari. Acum, în economia de piaţă, este destul de complicat, aşa cum l-aţi auzit spunând şi pe Cristi Mungiu. El s-a chinuit să facă un film uşor de epocă având în vedere că eram deja după Revoluţie, să recreeze un moment dinainte de '89 având foarte puţini bani la dispoziţie. Timpul de lucru era mult mai mare decât acum. O producţie ţinea undeva de la opt săptămâni în sus. Noi la 'Pădureanca' am filmat aproape trei luni de zile în deplasare. Vă daţi seama cât ar costa să faci un film în zilele noastre. Lucrurile astea s-au schimbat. Totul e pe repede înainte. Costurile sunt din ce în ce mai mari şi poate din cauza asta nici posibilitatea regizorilor tineri de a se duce către subiecte cât mai variate. Poate ar putea să facă nişte filme de epocă colosale, dar având în vedere că banii niciodată nu sunt destui şi creativitatea are nişte oprelişti. Nu pot să se desfăşoare atât cât ar voi sau ar putea datorită talentului lor.

AGERPRES: Din acest motiv se vorbeşte de garda veche şi garda nouă din cinematografie?

Manuela Hărăbor: Nu ştiu, asta cu cu garda veche, garda nouă depinde foarte mult şi de caracterul omului, pentru că ... nu degeaba îl dau exemplu pe Cristi Mungiu şi îl avem aici şi pe Nae Caranfil. Mă rog ... Nae Caranfil să zicem că e undeva între garda veche şi garda nouă. Ţine foarte mult de caracterul omului şi cred că disensiunile astea între generaţii apar nu neapărat în profesia asta, apar peste tot atunci când oamenii sunt uşor diferiţi şi îşi găsesc tot felul de motive de a împărţi ceva care nu ar trebui să fie împărţit.

AGERPRES: Vă mai regăsiţi cu roluri importante în cinematografia de astăzi?

Manuela Hărăbor: Din păcate, nu. Din păcate, am cunoscut foarte puţini regizori din generaţia tânără, aşa s-a întâmplat. Nu ştiu din ce motive. Chiar îmi pare rău că au trecut şi trec anii fără să mai am şansa de a mă întâlni din nou cu un film pe care să îl iubesc, un personaj pe care să îl iubesc, dar .. speranţa moare ultima. Mă simt încă tânără. Sper să mai am nişte ani înainte şi cine ştie ... Poate nu sunt la vârsta potrivită. Poate atunci când voi căpăta mai multă experienţă şi ceva mai multe riduri şi nişte fire de păr alb să fiu solicitată.

AGERPRES: Să înţelegem că nu aveţi niciun proiect pe termen mediu şi lung?

Manuela Hărăbor: Nu, şi nu am de foarte multă vreme vreun proiect, din păcate. AGERPRES / (A - autor: Cristian Lupaşcu, editor: Marius Frăţilă)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.