COD GALBEN: 03-08-2021 ora 10 Intre 3, 4, 5 august se va semnala disconfort termic ridicat COD GALBEN: 03-08-2021 ora 10 Intre 03 august, ora 10:00 – 04 august, ora 10:00 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată COD GALBEN: 03-08-2021 ora 15 Intre 15:45 si 16:45 se va semnala averse ce vor cumula peste 20...30 l/mp, intensificări ale vântului, descărcări electrice, grindină in Județul Neamţ; COD PORTOCALIU: 03-08-2021 ora 15 Intre 15:15 si 16:00 se va semnala averse torențiale care vor acumula peste 35...40 l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului, vijelie, grindină in Județul Prahova; COD PORTOCALIU: 03-08-2021 ora 15 Intre 15:00 si 16:00 se va semnala averse torențiale care vor acumula peste 35...40 l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului, vijelie, grindină in Județul Buzău;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 23 feb /Agerpres/ - Aproximativ 20% dintre bucureşteni nu au mers niciodată la un eveniment cultural în spaţiul public în ultimul an, a declarat directorul de cercetare şi formare profesională al Institutului Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală (INCFC), Anda Becuţ, marţi, cu prilejul prezentării datelor unui studiu pe această temă realizat în intervalul iulie - septembrie 2015.

"La nivel de consum cultural în Bucureşti înregistrăm un procent de aproximativ 20% dintre respondenţi care au declarat că nu au mers niciodată la un eveniment cultural în spaţiul public în ultimul an, iar pe principalele locuri (în ceea ce priveşte consumul n.r.) se poziţionează mersul la cinematograf, participarea la evenimente locale, mersul la teatru şi participarea la târguri de produse tradiţionale. Pe ultimele locuri se plasează participarea la spectacole de operă şi operetă, filarmonică, dar şi mersul la bibliotecă", a precizat Anda Becuţ.

Potrivit studiului, 46% dintre bucureştenii de peste 14 ani au declarat că au mers cel puţin o dată în ultimul an la cinematograf, 45,3% au spus că au fost cel puţin o dată în ultimele 12 luni la sărbători/evenimente locale, iar 45,1% - cel puţin o dată în ultimul an la teatru.

"Primele patru cele mai preferate tipuri de activitate culturală aparţin atât culturii înalte, cât şi culturii de masă. În Bucureşti nu predomină un singur tip de consum cultural, ci preferinţele pentru produsele culturale îmbină cultura de masă cu cea elitistă", relevă cercetarea.

Potrivit acestuia, mersul la cinematograf de cel puţin o dată sau de două ori pe an sau mai des a fost cea mai răspândită formă de consum cultural din Bucureşti în 2015.

Dintre cei care au mers cel puţin o dată în ultimele 12 luni la cinematograf, 48,8% au vizionat un film la cinematograf multiplex, iar 30,2% la cinematograful clasic.

"În top trei preferinţe de consum cultural al bucureştenilor se situează mersul la teatru, cu un procent de 41,5% pentru frecvenţa de 1-2 ori pe an sau mai des, după mersul la cinematograf şi participarea la sărbători sau evenimente locale. Atunci când vorbim despre preferinţele pentru anumite piese de teatru, 38% au declarat că preferă să meargă la comedii, 31,2% merg la teatru clasic, 11,7% la teatru contemporan", se arată în studiu.

La nivelul Capitalei, datele arată un procent de 12,9% pentru consumul de operă/operetă, de 10,7% pentru consumul de filarmonică.

"În ceea ce priveşte muzeele, analiza datelor corelate ne indică un procent de 30% pentru cei care au declarat că merg de 1-2 ori pe an sau mai des", se mai arată în cercetare.

Studiul este bazat pe un sondaj de opinie care a inclus un eşantion de 1.068 de persoane cu vârsta de peste 14 ani, cu o marjă de eroare de plus/minus 3%, cu reprezentativitate de 95%.

La rândul său, directorul ArCuB, Mihaela Păun, a spus că studiul a fost comisionat de ArCuB în vederea realizării Strategiei Culturale a Bucureştiului, ca parte a candidaturii la titlul de Capitală Europeană a Culturii în 2021.

"Existenţa unei strategii culturale era condiţie pentru depunerea dosarului de candidatură, după cum condiţie este şi anul acesta (...). Condiţia ca noi să depunem al doilea dosar de candidatură este ca această strategie să fie adoptată de PMB", a adăugat Păun. AGERPRES/(A, AS - autor: Iulia Carciog, editor: Florin Marin)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.