Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Târgu Mureş, 29 apr /Agerpres/ - Unul dintre coordonatorii volumului 'România noului val', Bogdan Gavrilă, voluntar la Centrul de Resurse pentru Societatea Civilă, a declarat miercuri, la dezbaterea cu tinerii de la Universitatea 'Petru Maior' din Târgu Mureş, că în mediul digital clienţii dictează tipul de conţinut şi că tot ce caută un client pe Internet ajunge să îl definească, întrucât pe baza căutărilor sale i se va forma profilul electronic.

'Un politician mi-a spus că pe Facebook sunt numai manele şi femei (...) E foarte important ceea ce citeşti şi e foarte important că şi acum inclusiv conţinutul reclamelor pe media ajunge să se contureze în funcţie de profilul vostru. Deci site-urile şi ştirile vor fi livrate în funcţie de interesul fiecăruia dintre voi. Şi asta în funcţie de ce daţi like, ce căutaţi pe Google, de prietenii voştri şi de valoarea prietenilor voştri. Dacă vă înconjuraţi de oameni care ascultă manele şi merg în cluburi de streaptease, sunt şanse foarte mari să aveţi numai asta în feed. De asta vă încurajez să vă întâlniţi cu oameni care au interese deosebite, să fiţi conectaţi cu ei şi să nu ajungeţi la aceeaşi mentalitate pe care a avut-o politicianul acela, care a venit la modul tradiţional că dacă pe TV se livrează ştiri şi manele la toată lumea, înseamnă că pe Facebook se livrează acelaşi lucru la toată lumea. Deci el a transpus modelul TV la Facebook (...) Acele lucruri sunt stocate şi se formează un profil electronic, deci tot ce căutaţi ajunge să vă definească', a arătat Bogdan Gavrilă.

Acesta le-a spus tinerilor că există o dezbatere în SUA despre aceste date şi dacă guvernele ar trebui să le stocheze şi să managerieze aceste baze de date sau dacă o serie de companii, cum este Google, să fie proprietarele datelor pe care clienţii le caută. 'Deci tot ce faceţi pe mediul digital lasă o urmă şi se conturează un profil. Acum profilul acesta se numeşte profil socio-demografic', a precizat Gavrilă.

În privinţa rolului jurnalistului în viitor, Bogdan Gavrilă crede că acesta va reveni la rolul său iniţial, 'va fi implicat în comunitate, va fi conectat la foarte mulţi oameni, un om de cultură, un om care va deveni un fel de voce a comunităţii şi din comunitate', iar în rest tot ce înseamnă ştiri despre vreme sau starea drumurilor vor fi probabil generate de roboţi.

Preşedintele executiv al FAIR Mediasind, Cristi Godinac, a arătat în cadrul dezbaterii că tinerii trebuie să aibă grijă de unde îşi iau informaţiile, întrucât există o mare diferenţă între jurnalişti şi 'postaci'.

'Aveţi grijă de unde vă luaţi informaţiile, aveţi grijă să vedeţi care este diferenţa dintre un jurnalist şi o persoană care postează ştiri în mediul online sau scrie în diverse publicaţii. Diferenţa sau diferenţele sunt destul de mari. Un jurnalist trebuie să respecte, în primul rând, nişte reguli deontologice, asta îl deosebeşte de 'postaci' în general sau de persoane care vor să îşi exprime anumite păreri. Un jurnalist are obligaţia să respecte o clauză de conştiinţă, are obligaţia să respecte şi să publice adevărul. Într-adevăr, şi din cauza crizei economice şi din cauza lipsei de pregătire, există din ce în ce mai puţin jurnalişti şi ne transformă pe noi, ca breaslă, într-o junglă. Dar de aceasta există şi organizaţii ca ale noastre să impună reguli, să impună reguli deontologice, astfel încât breasla să îşi poate face misiunea, aceea de a informa corect publicul', a afirmat Godinac.

La evenimentul organizat miercuri la Târgu Mureş au luat parte câţiva autori ai volumului 'România noului val' - Alex Giboi, directorul general al AGERPRES, Cristi Godinac, preşedintele executiv al FAIR Mediasind, jurnalistul Marius Stoian şi Bogdan Gavrilă, voluntar la Centrul de Resurse pentru Societatea Civilă, ambii coordonatori ai volumului care a fost gândit ca un schimb de idei inovatoare.

Volumul 'România noului val' a apărut la începutul anului 2015 în parteneriat cu revista Foreign Policy Romania, are 77 de autori - antreprenori, inventatori, regizori, voluntari, activişti, diplomaţi, analişti, consultanţi, manageri, gânditori şi jurnalişti - prefaţa este semnată de academicianul Solomon Marcus, iar postfaţa îi aparţine academicianului Daniel Dăianu şi oferă o colecţie de viziuni asupra viitorului României. AGERPRES / (A - autor: Dorina Matiş, editor: Marius Frăţilă)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.