Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 17 mar /Agerpres/ - Cea mai atractivă formă a artelor spectacolului rămâne cea de divertisment/muzică, 43% dintre respondenţi participând la cel puţin un eveniment de acest tip în 2014, relevă "Barometrul de Consum Cultural 2014. Cultura, între global şi local", lansat luni seară în foaierul Aulei Ministerului Culturii.

Potrivit studiului, în ultimii ani, în România, numărul respondenţilor care au participat la cel puţin un spectacol de teatru, operă sau muzică clasică înregistrează o creştere constantă, cea mai mare parte a acestor spectatori vizionând însă un număr foarte mic de spectacole dintr-un gen restrâns şi fără să dezvolte un interes pentru actul artistic.

La nivelul tuturor artelor spectacolului, creşterea numărului total al spectatorilor s-a realizat concomitent cu reducerea procentului spectatorilor fideli, ceea ce duce la concluzia că în sălile de spectacol au apărut publicuri noi, din alte categorii de consumatori, evidenţiază sursa citată.

Barometrul relevă că spectatorii tineri, cu vârsta mai mică de 35 de ani, reprezintă o parte importantă a publicului artelor spectacolului (aproximativ 40%, pentru toate subdomeniile). În acelaşi timp, peisajul artelor spectaculare nu pare să includă o preocupare pentru categoriile de vârstă la care se formează obiceiurile de consum, şi anume 14-18 ani, întrucât din analize nu există dimensionată nicio ofertă explicită pentru aceste categorii.

"În mod surprinzător, cea mai mare parte a persoanelor tinere care au vizionat cel puţin un spectacol de teatru în 2014 provin din familii cu un venit mai mic de 1.250 lei lunar (adică jumătate din venitul mediu al gospodăriilor din România), lucru ce demontează mitul conform căruia artele spectacolului sunt rezervate persoanelor cu un venit ridicat", relevă documentul citat.

Totodată, studiul evidenţiază că pentru toate grupele de vârstă frecvenţa participării la spectacole de filarmonică şi consumul de cărţi de la biblioteci înregistrează cele mai scăzute procente în raport cu alte activităţi de consum cultural. Astfel, activităţile pentru care optează populaţia generală o dată la câteva luni pot fi redate în următoarea ordine: cei mai mulţi respondenţi preferă sărbătorile locale (27,2%), apoi excursiile (21,5%), festivalurile de muzică/ film/ teatru (19,5%), spectacolele de divertisment/muzică (18%), frecventarea mallurilor (17,8%), plimbările prin parcuri (16,7%) şi vizitarea muzeelor (15,8%).

Publicaţie a Institutului Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală, "Barometrul de Consum Cultural 2014. Cultura, între global şi local" oferă, conform INCFC, informaţii despre dinamica valorilor şi practicilor din societatea românească de astăzi, despre modul în care populaţia se raportează la sectorul cultural, devenind un instrument esenţial în dezvoltarea strategiilor locale şi regionale. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Popescu, editor: Antonia Niţă)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.