Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Opt proiecte dedicate oraşului Suceava sunt finanţate cu 245.000 lei prin programul "Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi"

Printre iniţiativele finanţate de către Fundaţia Comunitară Iaşi cu sprijinul Lidl România, se numără reabilitarea unui spaţiu verde, realizarea unui dicţionar ilustrat despre ecologie, dar şi aplicarea de noi tehnologii şi integrarea copiilor cu cerinţe educaţionale speciale sau care provin din medii defavorizare în activităţi care să optimizeze procesul de incluziune.

Fundaţia Comunitară Iaşi şi Lidl România anunţă câştigătorii suceveni de granturi nerambursabile din cadrul programului naţional "Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi". Fondul, ajuns la a IV-a ediţie, este finanţat de Lidl România cu peste 1.225.000 de lei şi este implementat în mai multe oraşe din ţară. La Suceava programul este coordonat de Fundaţia Comunitară Iaşi şi a dispus de 245.000 lei pentru finanţarea de iniţiative de Educaţie şi Mediu din comunitate.

Finanţările au fost acordate pe bază de concurs de proiecte, precedat de sesiuni online de incubare şi feedback individual, la care au putut lua parte toţi cei interesaţi să aplice. În urma concursului au fost selectate opt proiecte finaliste care vor implementa proiecte atât din zona educaţională, cât şi de mediu spre beneficiul întregii comunităţi sucevene.

Astfel, prin proiectul "Promisune către viitor" spaţiul verde din curtea şcolii gimnaziale "Miron Costin" va deveni un hub verde destinat dezbaterilor, activităţilor ştiinţifice, culturale şi creative.

Activităţi de proiectare şi modelare 3D vor fi facilitate prin proiectul STEAM Hub pentru toţi. În cadrul proiectului atât elevii, cât şi profesorii şcolii gimnaziale Ipoteşti vor dezvolta competenţe digitale, tehnice, social-civice şi lingvistice. De asemenea, 12 membri ai clubului de robotică Ipoteşti vor deveni mentori şi vor susţine alături de personal specializat 19 ateliere de robotică pentru alţi elevi din municipiul Suceava.

Scopul proiectului "Sustenabil în Cetate: Ateliere Vizuale pentru Adolescenţi" este de a realiza un picţionar ("dicţionar" ilustrat) de termeni ţinând de ecologie şi sustenabilitate, livrabil în format electronic şi în format fizic. Picţionarul va fi realizat de elevi suceveni ghidaţi de specialişti în ilustraţie, scriere de texte şi ecologie.

"În ograda lui Creangă" se vor aduna copii aflaţi în situaţii de risc şcolar şi/sau copii cu cerinţe educaţionale speciale pentru a desfăşura activităţi care vor contribui la creşterea stimei de sine şi vor sprijini integrarea în procesul educaţional.

Prin proiectul "Ajutor la prim-ajutor!" se vor dezvolta competenţe de oferire de prim-ajutor pentru personalul didactic si nedidactic al Scolii Gimnaziale nr. 10 Suceava si pentru elevii acesteia.

Scopul proiectului "Oportunităţi şi provocări în alegerea carierei!" este reducerea abandonului şcolar, dar şi dobândirea şi dezvoltarea competenţelor digitale şi antreprenoriale.

Asociaţia Afterhome prin proiectul "Implicat şi integrat în @Suceava" îşi propune să sprijine recuperarea şi integrarea în învăţământul de masa a 40 de copii cu tulburări din spectrul autist.

Proiectul "Cuibul Mamei" are ca activităţi informarea, promovarea şi susţinerea alăptării şi îngrijirii bebeluşilor şi copiilor mici cu scopul de a ajuta proaspeţi părinţi.

Selecţia finală a proiectelor a fost realizată de către un juriu dedicat, format din specialişti în domenii legate de temele Fondului, împreună cu un membru al Fundaţiei Comunitare Iaşi şi un reprezentant Lidl România.

"Ştim din experienţă cât de multe se pot face pentru a răspunde provocărilor locale, atunci când oportunitatea se întâlneşte cu iniţiativa comunităţii. Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi a redat spaţii publice comunităţii, a digitalizat şcoli şi a încurajat iniţiative verzi şi sustenabile de protejare a mediului.", a spus Ciprian Păiuş, Director Executiv Fundaţia Comunitară Iaşi.

O cronică a programului, noutăţi din proiecte, precum şi fotografii de la activităţi le veţi găsi pe pagina web a programului https://fondulpentruunviitormaibun.ro/ , pe pagina de Facebook a Fondului pentru un viitor mai bun în comunităţi Suceava sau pe pagina locală de Instagram @fondul_suceava.

Despre Lidl România

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piaţa de retail alimentar din Germania şi Europa. Lidl operează în prezent peste 12.000 de magazine şi peste 200 de centre logistice şi depozite în 31 de ţări.

Lidl este un smart discounter care le oferă clienţilor produse cu cel mai bun raport calitate-preţ. În spatele serviciilor şi operaţiunilor din magazine şi centrele logistice stau simplitatea şi orientarea către eficienţă. Design-ul şi structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm.

În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acţionează cu responsabilitate faţă de oameni, societate şi mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care îşi îndeplineşte, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.

Federaţia Fundaţiile Comunitare din România (FFCR) a fost fondată în 2012 şi are rolul de a reprezenta la nivel naţional interesele fundaţiilor comunitare din România care contribuie la construirea unor comunităţi conştiente, generoase, incluzive şi durabile. Federaţia susţine 18 fundaţii comunitare însumând peste 7000 de proiecte şi 51 de milioane de lei în investiţii comunitare. În prezent mai bine de 55% din populaţia României are acces la o fundaţie comunitară şi reţeaua este în continuă creştere.

Fundaţia Comunitară Iaşi îşi propune să aducă împreună oamenii care mişcă lucrurile şi lucrurile care merită mişcate, spre beneficiul întregii comunităţi, pentru transformarea Iaşului într-un oraş în care să fim mândri că locuim. Scopul Fundaţiei Comunitare Iaşi este construirea într-o manieră durabilă a unui viitor mai bun al Iaşului şi întregii regiuni, prin încurajarea bucuriei actului de a dona.

Contact manager local de comunicare
Ana-Maria Dăscăliţa, [email protected]

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.