COD GALBEN: 02-12-2021 Intre 02:00 si 08:00 se va semnala intensificări ale vântului cu viteze ce vor depăși 90...110 km/h, transport de zăpadă ce va determina scăderea vizibilității in Județul Suceava, Județul Neamţ; COD GALBEN: 02-12-2021 Intre 02:00 si 08:00 se va semnala la altitudini de peste 1600 metri, intensificări ale vântului ce vor atinge la rafală 75...85 km/h in Județul Covasna; COD GALBEN: 02-12-2021 Intre 02:00 si 08:00 se va semnala intensificări temporare ale vântului care la rafală vor atinge și depăși 90...100 km/h, transport de zăpadă care determină scăderea vizibilităţii in Județul Cluj; COD GALBEN: 02-12-2021 Intre 02:00 si 08:00 se va semnala la altitudini de peste 1600 metri, intensificări ale vântului ce vor atinge la rafală 80...90 km/h in Județul Bacău, Județul Vrancea;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Numărul femeilor victime ale violenţei domestice a crescut cu 10% în 2021. "Poate te place" - campanie de educare lansată de World Vision România, în parteneriat cu Alka Group şi Poliţia Română

- Numărul femeilor victime ale violenţei domestice a crescut cu 10% în 2021

- 65% dintre victimele violenţei domestice sunt femei şi 17% sunt minori

- Aproximativ 80% dintre copiii abuzatĚŚi sexual sunt fete, conform unui sondajul desfăşurat de World Vision România în anul 2020 pe un eşantion de 1.600 de respondenţi

- World Vision România, în parteneriat cu Alka Group şi Poliţia Română, lansează campania "Poate te place", pentru educarea şi informarea privind violenţa împotriva femeilor

Numărul femeilor care au fost victime ale violenţei domestice a crescut cu 10% în 2021, conform celor mai recente date ale Poliţiei România. Astfel, astăzi, 25 noiembrie, cu ocazia Zilei Internaţionale pentru Eliminarea Violenţei asupra Femeilor, World Vision România a demarat, în parteneriat cu Alka Group şi Poliţia Română, campania "Poate te place", o campanie de informare, educare şi prevenţie privind violenţa împotriva femeilor.

În jur de 65% dintre victimele violenţei domestice sunt femei şi 17% sunt minori, conform datelor pentru 2021 ale Poliţiei Române.

Din păcate, însă, nu toate agresiunile ajung să fie reclamate. Conform Agenţiei pentru Drepturi Fundamentale a Uniunii Europene, 32% dintre românce au fost victimele hărţuiri sexuale, iar 30% dintre românce au suferit violenţă fizică şi/sau sexuală de la vârsta de 15 ani şi doar 23% au raportat poliţiei cel mai grav incident. Un sondaj desfăşurat de World Vision România în 2020 pe un eşantion de 1600 de respondenţi arată că aproximativ 80% dintre copiii abuzatĚŚi sexual sunt fete.

Astăzi, 25 noiembrie, de Ziua Internaţională pentru Eliminarea Violenţei asupra Femeilor, lansăm şi spotul în regim de interes public dedicat educării privind efectele violenţei asupra femeilor:

Varianta de 1 minut ,,Poate te place" - o campanie împotriva violenţei femeilor - YouTube şi varianta de 30 de secunde: https://youtu.be/DsPPnIAt8tU

Proiect pilot pentru transformarea a 50 de adolescente în "agenti ai schimbării" privind violenţa împotriva femeilor

World Vision România, cu sprijinul financiar al Alka Group, implementează un proiect pilot pentru 50 de adolescente din zece comunităţi rurale ale judeţului Ialomiţa. Scopul proiectului este acela de oferi adolescentelor încredere în sine şi încurajarea acestora să devină agenţi ai schimbării în comunităţile lor.

Proiectul se va desfăşura pe toată durata anului şcolar 2021 - 2022 şi presupune susţinerea unor sesiuni lunare individuale şi de grup pentru 50 de eleve de liceu din cadrul programului "Vreau în clasa a 9-a". Sesiunile sunt susţinute de specialişti în relaţii sociale, asistenţi sociali, psihologi, reprezentanţi ai mai multor asociaţii specializate în promovarea, respectarea şi apărarea drepturilor femeilor, dar şi de experţi din cadrul Poliţiei Române şi Agenţiei Naţionale Împotriva Traficului de Persoane.

"Programul pilot - Tinerele din mediul rural: agenţi ai schimbării - demarat cu sprijinul World Vision România a pornit de la o nevoie pe care noi am identificat-o în cadrul companiei noastre unde majoritatea angajaţilor din zona de producţie sunt femei care vin din mediul rural. De-a lungul anilor ni s-a demonstrat că majoritatea preconcepţiilor, idealurile şi ambiţiile femeilor din mediul rural sunt adânc inrădăcinate şi pot fi schimbate doar prin educaţie. Violenţa asupra femeilor este o problemă pe care, de asemenea, am constatat-o în comunitatea noastră, care din păcate reprezintă o problemă naţional şi trebuie cu adevărat conştientizată şi acţionat prin educaţie şi educare", declară Viorela Rădoi, membru Comitetul CSR Alka.

Sesiunile adresează tematici precum educarea tinerelor (stimă de sine, autocunoaştere, igienă si îngrijire personală, relaţionare şi abilităţi sociale), problematica violenţei (întelegerea formelor de violenţă şi identificarea de soluţii), orientarea vocaţională (identificarea de abilităţi, orientare în carieră, public speaking) consiliere psihologică individuală, şcolară, socială şi socio-emoţională.

Proiectul va fi extins şi în celelalte judeţe unde este desfăşurat programul "Vreau în clasa a 9-a". Specialişti din cadrul Poliţiei Române vor susţine pe tot parcursul acestui an şcolar sesiuni de informare pentru liceenii din proiect.

"Prevenirea violenţei trebuie să fie o prioritate a noastră, a tuturor, fie că vorbim de instituţii publice sau organizaţii neguvernamentale. Prin intermediul acestei campanii de prevenire desfăşurată în parteneriat cu World Vision România ne propunem să ajungem la cât mai mulţi adolescenţi, pentru a-i învăţa să recunoască primele semne ale violenţei, să nu permită să se ajungă la violenţă fizică şi foarte important să ia atitudine şi să ceară ajutor. Noi, Poliţia Română suntem aici pentru ca ei să crească în siguranţă", a declarat comisar şef de poliţie Ramona Dabija, director al Institutului de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii din Poliţia Română.

"Mamele care se confruntă cu violenţa de orice fel au mai multe şanse de a avea copii care să fie abuzaţi. De asemenea, copiii care sunt martorii violenţei asupra mamelor sau a îngrijitorilor de sex feminin pot fi foarte afectati. Băieţii care au văzut acte de violenţa pot avea mai multe şanse de a comite aceleasi fapte, iar fetele pot deveni ele însele victime ale violenţei ca adulţi. Putem să schimbăm aceste scenarii prin educaţie. Informând adolescenţii despre ce înseamnă violenţa şi care sunt efectele ei putem transforma viitorul unei întregi generaţii de tineri şi viitori adulţi', afirmă Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

*** Despre World Vision România
World Vision România este o organizaţie care desfăşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Organizaţia se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen.

World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. În 30 de ani de prezenţă în România, am ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în aproape 500 de comunităţi din 18 judeţe.

*** Despre Alka Group
ALKA este o companie românească aflată printre principalii jucători din piaţa de FMCG din regiune, fiind prezentă în peste 40 de pieţe de pe cinci continente. Născută ca o afacere de familie, compania are astăzi peste 800 de angajaţi şi păstrează în continuare principiile şi valorile pe care s-a fondat: grija faţă de angajaţi şi faţă de comunitatea în care activează, îşi surprinde mereu consumatorii cu produse inovatoare, investeşte permanent pentru dezvoltarea produselor şi face totul cu bucurie pentru a aduce bucurie.

Înfiinţată în 1994, Alka este prima companie producătoare şi distribuitoare de cafea măcinată din România. Investind permanent în noi tehnologii şi în dezvoltarea de produse, compania şi-a extins portofoliul cu produse care au devenit foarte îndrăgite atât în România cât şi în afara graniţelor: prăjituri dulci sub marca "Prăjitura casei"; napolitane sub marca "Alfers"; snack-uri dulci şi sărate sub brandurile "Toortitzi", "Meteoritzi", "Soocitzi"; biscuiţi şi covrigei sub marca "Alka" şi cafea prăjită şi ambalată sub mărcile "Stretto" şi "Gold Mocca". În anul 2019, Alka a deschis la Ploieşti o nouă fabrică axată pe producţia de biscuiţi şi sanck-uri sărate. În noua unitate de producţie s-au investit peste 11,5 milioane euro şi reprezintă un lanţ integrat, respectiv de la preluarea materiei prime principale până la desfacerea directă către consumatori.

*** Despre Poliţia Română
Poliţia Română face parte din Ministerul Afacerilor Interne şi este instituţia specializată a statului, care exercită atribuţii privind apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanei, a proprietăţii private şi publice, prevenirea şi descoperirea infracţiunilor, respectarea ordinii şi liniştii publice, în condiţiile legii.

Pentru mai multe informaţii despre Poliţia Română: www.politiaromana.ro

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.