COD PORTOCALIU: 17-01-2022 ora 10 Intre 17 ianuarie, ora 16 – 18 ianuarie, ora 08 COD GALBEN: 17-01-2022 ora 10 Intre 18 ianuarie, ora 08 – 18 ianuarie, ora 20 se va semnala intensificări susținute ale vântului COD ROSU: 18-01-2022 Intre 00:45 si 05:00 se va semnala intensificări puternice ale vântului cu rafale care vor depăși 150...170 km/h, zăpadă puternic spulberată și troienită, vizibilitate redusă spre 0 m in Județul Caraş-Severin, Județul Hunedoara;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Teatrul Naţional Iaşi continuă cea de-a doua ediţie a proiectului "Lecturi3" cu primul spectacol-lectură din această stagiune, "Femeia care tot uită să se nască", text care aparţine scriitoarei Cătălina Florina Florescu, intrat în finala concursului de dramaturgie UNITER "Cea mai bună piesă românească a anului 2019".
Spectacolul-lectură va avea loc pe 22 octombrie, de la ora 17:00, la Teatru3, în cadrul Festivalului Internaţional de Literatură şi Traducere (FILIT).
Din distribuţie: Diana Roman, Irina Răduţu Codreanu, Anne Marie Chertic, Brânduşa Aciobăniţei, Mălina Lazăr.
Despre piesa intrată în concursul "Lecturi3", Cătălina Florina Florescu scrie: "Femeia care tot uită să se nască începe realist, dar se sfârşeşte în basm, iar unul dintre motivele acestei alegeri este că ne e incomod să credem că femeile suferă. Piesa este inspirată din ce ne doare pe noi ca femei, din ce ne-am săturat să auzim, din clişeele care ne schimonosesc visele. Şi cu toate acestea, niciunul dintre personajele create nu este o victimă; dimpotrivă, solidaritatea femeilor are umor şi introspecţie."
Cătălina Florina Florescu este absolventă a Facultăţii de Litere din cadrul Universităţii Bucureşti cu o dublă specializare în literatura română şi literatura americană. În SUA a obţinut un doctorat în Medicina Umanistă conferit de către Purdue University.
Predă la Pace University în New York cursuri despre compoziţie, teatru, cât şi cele care au la bază cercetarea interdisciplinară cu accent pe corpuri îmbolnăvite şi sisteme de sănătate. Cătălina este de asemenea şi curatoarea festivalului de piese noi de la Jersey City Theater Center.
Dr. Florescu a debutat ca autoare în 2011 cu un volum intitulat "Transacting Sites of the Liminal Bodily Spaces." În literatura română, în acelaşi an, cu un volum de memorialistică, "Inventing me/Exerciţii de retrăit."
De atunci şi până în 2021, Cătălina a mai publicat următoarele cărţi: "Disjointed Perspectives on Motherhood", "Transnational Narratives of Englishes în Exile", "Of Silences in Munch, Beckett, Hopper and Handson", "The Night I Burned My Origami Skin", "Teatru", "The Rebelled Body Plays" şi "Staging Breast Cancer Trilogy".
Are sub contract următoarele cărţi: "United beyond Borders Hear Thalia's Daughters Laughing", "Corp de teatru (În patru rochii strălucitoare)" şi "Female Playwrights and Intersectionality in Contemporary Romanian Theater."
Cătălina a debutat pe scena teatrului "Jean Constantin" alături de trupa de teatru amatori a Colegiul Naţional de Arte "Regina Maria", Centrul Multifuncţional Educativ.
În ţară, piesă ei "Ce rămâne după viaţă?" s-a citit la Muzeul Naţional al Literaturii Române. În SUA, piesa "Suicidal Dog and Laika" este cea mai vizionată piesă pe Digital Stage, platforma de teatru iniţiată de către Institulul Cultural Român de la New York.
În această toamnă, la New York, va avea loc premiera mondială a piesei "Mia" din trilogia cancerului. Cătălina îşi doreşte să îşi vadă măcar o piesă jucată şi în ţară. Mai multe despre ea, pe: http://www.catalinaflorescu.com/
Proiectul "LecturiÂł" a fost demarat de Teatrul Naţional Iaşi în parteneriat cu Muzeul Naţional al Literaturii Române Iaşi (FILIT) şi "Alecart". A luat naştere din dorinţa Teatrului Naţional de a aduce în faţa publicului dramaturgi români contemporani din România şi din Republica Moldova, de a face cunoscute piesele lor de teatru prin montarea lunară a unor spectacole-lectură.
Toi cei care doresc să se alăture proiectului "LecturiÂł" sunt invitaţi să trimită piesele de teatru la adresa de e-mail lecturi3@gmail.com.

Oana Daian
PR Teatrul Naţional Iaşi

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.