COD GALBEN: 04-08-2021 ora 10 Intre 4, 5 august se va semnala disconfort termic ridicat COD GALBEN: 04-08-2021 ora 10 Intre 04 august, ora 12:00 – 05 august, ora 06:00 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată COD ROSU: 04-08-2021 ora 17 Intre 17:35 si 18:10 se va semnala vijelie cu rafale de peste 90...100 km/h, grindină, descărcări electrice frecvente, averse torențiale ce vor cumula 25...35 l/mp. in Județul Iaşi; COD PORTOCALIU: 04-08-2021 ora 17 Intre 17:25 si 18:45 se va semnala local - averse torențiale ce vor cumula 35...40 l/mp, vijelie, grindină, frecvente descărcări electrice. in Județul Botoşani, Județul Iaşi; COD PORTOCALIU: 04-08-2021 ora 17 Intre 17:25 si 18:30 se va semnala averse torențiale ce vor cumula 35...40 l/mp, vijelie, frecvente descărcări electrice, izolat grindină in Județul Constanta; COD PORTOCALIU: 04-08-2021 ora 17 Intre 17:15 si 18:10 se va semnala averse torențiale ce vor cumula 35...40 l/mp, vijelie, grindină, frecvente descărcări electrice in Județul Bacău, Județul Neamţ, Județul Vaslui; COD PORTOCALIU: 04-08-2021 ora 17 Intre 17:00 si 18:00 se va semnala grindină de dimensiuni medii, vijelie, averse ce vor cumula peste 35 l/mp, frecvente descărcări electrice, in Județul Vrancea;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

S-a rezolvat cu fondurile europene pentru agricultură!

După luni întregi de tăcere şi lipsă de suport pentru agricultură, avem un calendar orientativ şi probabil!

În ultimii 2 ani, agricultura românească a trecut printr-una dintre cele mai grave perioade. De la seceta pedologică extremă, la pandemie şi acum inundaţii, măsurile de sprijin au fost aproape inexistente. De la informaţii absolut necesare, până la proiecte concrete. În plus, pe fondul celui mai mare exerciţiu financiar multianual european 2021-2027, încă nu ştim nimic sigur şi concret.

Fondurile europene nerambursabile ce pot fi accesate prin programele dedicate agriculturii şi care ar putea salva zeci şi sute de mii de entităţi implicate în agricultură şi, pe cale de consecinţă, ar aduce un aport semnificativ economiei şi dezvoltării, în special celor rurale, sunt aşteptate cu disperare.

Întrebările sunt extrem de numeroase, aşteptările şi nevoile sunt enorme, în timp ce reacţia Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale este una minimală. Cu foarte mare greutate, MADR a anunţat perioadele de lansare a submăsurilor aferente Programului Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR)- Măsuri de tranziţie şi forma finală a grilei de selecţie.

Vorbim de un calendar, atenţie, orientativ şi probabil via Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) în care termenele şi datele clare şi precise sunt înlocuite de sintagmele "sfârşitul lunii iulie" şi "a doua jumătate a lunii august" pentru submăsurile:

* 17.1- Prime de asigurare a culturilor, plantelor şi animalelor

* 9.1- Înfiinţarea grupurilor de producători în sectorul agricol

* 6.1- Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri

* 6.3- Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici

* 16.4- Sprijin acordat pentru cooperarea orizontală şi verticală între actorii din lanţul de aprovizionare

* 16.4a- Sprijin acordat pentru cooperarea orizontală şi verticală între actorii din lanţul de aprovizionare în sectorul pomicol

* 6.2- Sprijin pentru înfiinţarea de activităţi neagricole în zone rurale

* 6.4- Investiţii în crearea şi dezvoltarea de activităţi neagricole

* 4.1- Investiţii în exploataţii agricole

* 4.2- Sprijin pentru investiţii în procesarea/ marketingul produselor agricole

* 4.2a- Sprijin pentru investiţii în procesarea/ marketingul produselor din sectorul pomicol

* 4.3- Investiţii pentru dezvoltarea , modernizarea sau adaptarea infrastructurii agricole şi silvice, componenta infrastructură de acces agricolă

Astfel, după cum se poate vedea, pentru unele dintre cele mai importante submăsuri dintr-un program ce are la dispoziţie miliarde, toţi cei care au nevoie de fondurile europene absolut vitale au la dispoziţie doar probabilităţi şi termene vagi, după care ar trebui să se ghideze şi în pregătirea documentaţiei necesare! Una deloc uşoară.

La asta adăugându-se şi faptul că, în continuare, singurul criteriu de care ţine cont MADR este cantitatea în detrimentul calităţii şi al actualizării legislaţiei specifice în aşa fel încât reprezentanţii agriculturii româneşti să poată beneficia de un suport cu adevărat concludent.

Ca şi măsurile acordate firmelor afectate de COVID-19, mi-e teamă că şi PNDR-ul se transformă într-o acţiune populistă, încropită în grabă, superficial, fără niciun interes real de obţinere a rezultatelor şi obiectivelor pentru care a fost creat, nefundamentat şi neadaptat pe realitatea actuală românească şi europeană. Un alt program şi alte miliarde care se pierd fără să-şi atingă ţinta pe care actualii guvernanţi îl vor trece la capitolul realizări, dându-l exemplu pozitiv de fiecare dată când vor fi întrebaţi ce au făcut pentru agricultura românească.

Între timp, inundaţiile fac ravagii, agricultura şi satele româneşti stagnează, banii europeni se pierd din incapacitatea de lucru responsabil, competent şi adaptat nevoilor reale, iar pentru România unei Europe în care agricultura modernă devine de la o zi la alta o realitate şansele se împuţinează cu fiecare zi cu care MADR ne oferă doar informaţii şi suport orientative şi probabile.

Pe această cale, solicit public ministrului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, domnul Adrian Oros, să ne comunice în ce fel a adaptat programele MADR la noua politică comună agricolă şi care sunt măsurile concrete de până acum pentru susţinerea agriculturii româneşti în aşa fel încât ea să devină una cu adevărat sustenabilă şi modernă, adaptată epocii în care trăim.

Deputat de Iaşi,
Secretarul Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură a Camerei Deputaţilor,
Vasile Toma

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.